fallback

Hublot повишава цените на часовниците си заради поскъпването на суровините

Продуктите на швейцарския производител на луксозни часовници се продават на средна цена от 21 5000 долара

17:55 | 30.01.22 г.

Снимка: Bloomberg LP

Часовникът Big Bang на Hublot, носен от Юсеин Болт и Джей Зи, скоро ще се продава на още по-висока цена, пише Bloomberg.

Швейцарският производител на часовници повишава цените на всичките си модели, съобщи главният изпълнителен директор на Hublot Рикардо Гуадалупе. Растящите цени на суровините за злато и диаманти ще доведат до повишаване на цените с 3% до 4% през април или май, заяви той. Продуктите на Hublot се продават средно за около 20 хил. франка (21 500 долара).

„Почти всичките ни доставчици повишават цените“, каза Гуадалупе и отбеляза, че цените на стоманата и титана също растат. Доставчиците на диаманти повишават цените с 10% до 15%, посочи той.

Ходът на Hublot показва как дори луксозната индустрия е изправена пред инфлация на фона на растящите цени на суровините и проблемите пред веригите за доставка, породени от пандемията. В същото време клиенти с дълбоки джобове, които ограничиха разходите си по време на блокадите, сега купуват усилено луксозни стоки, включително швейцарски часовници, което повишава търсенето.

„Основният проблем е производството и веригите за доставка“, каза Гуадалупе и допълни, че се очаква почти всички конкуренти на Hublot сред швейцарските производители на часовници да повишат цените. „Трябва да го направим така или иначе и тъй като всички го правят, това е приемливо“, допълни той.

В интервю за Bloomberg Television миналия месец главният изпълнителен директор на Dior Пиетро Бекари заяви, че модният бранд ще трябва да повиши цените, за да отговори на ръста на производствените разходи, следвайки примера на конкуренти.

„Вярно е, че желаните продукти имат определена цена“, коментира Бернар Арно, който ръководи LVMH, собственик на Hublot, по време на презентация на годишните резултати на компанията.

Уважение към потребителите

Френският милиардер заяви, че компанията ще бъде „разумна“ и ще прояви „уважение“ към клиентите при повишаването на цените. Но призна, че някои продукти на групата имат специална привлекателност, давайки за пример модела часовници Nautilus, пуснат от Tiffany с Patek Philippe в 170 броя. Цената му на дребно от 52 635 долара беше значително надмината, когато един от тях беше продаден на благотворителен търг за над 6,5 млн. долара миналия месец.

Chanel привлече вниманието на медиите, след като повиши неотдавна цената на някои от най-продаваните си чанти, като ръстът далеч превиши инфлацията през последните две години.

Главният изпълнителен директор на Hublot заяви, че повишаването на търсенето е превърнало 2021 в рекордна година за продажбите. Той очаква производството да нарасне през 2022 г.

„Днес имаме повече проблеми с производството, отколкото с продажбите“, посочи той.

Наличностите от часовници на Hublot намаляха с 30% до 40% през 2021 г. в магазините, съобщи главният изпълнителен директор. „Последните три месеца бяха невероятни от гледна точка на продажби“, допълни той.

Швейцарският износ на часовници се увеличи до рекордни нива по стойност през 2021 г. на фона на силни продажби в САЩ и ръст на търсенето на часовници на цена над 5000 франка. Най-евтините часовници на Hublot струват около 6000 франка.

Hublot, която има пазарни отношения с тенис звездата Новак Джокович, заяви, че няма промяна в тях, след като той беше принуден да напусне Австралия и не можа да участва на Аустрелиън оупън, защото не е ваксиниран.

„Засега подкрепяме нашия посланик“, отбеляза той.

Компанията е в контакт със сръбския спортист след връщането му от Австралия и очаква от него да направи изявление за бъдещата си състезателна кариера.

„Ако не може да играе вече, това може да е проблем, но нека видим“, каза Гуадалупе.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:17 | 14.09.22 г.
fallback