„Спайдър-мен: Няма път към дома“ си възвърна лидерската позиция в боксофиса в САЩ и Канада в шестата седмица след премиерата си – рядко развитие на нещата, което отразява популярността на филма, както и липсата на големи имена, излизащи този месец, съобщава Bloomberg.
Филмът за супергероя на Sony Group събра 14,1 млн. долара от продажби на билети през уикенда, сочат данни на Comscore. “Писък“ - новият хорър на подразделението на ViacomCBS Paramount Pictures, финишира на второ място с 12,4 млн. долара.
„Изкупителна любов“ и „Дъщерята на краля“ - две нови имена, които бяха пуснати с широко разпространение този уикенд, събраха съответно 3,7 млн. долара и 750 хил. долара, посочват от Comscore. Нито един от филмите не е насочен към младите мъже като аудитория – ключов демографски сегмент, който стои зад успеха на „Няма път към дома“ и „Писък“.
„Спайдър-мен“ - най-печелившият филм през пандемията, се превърна в голям икономически и психологически тласък за кината, които преминаха през блокади и отлагания на премиери заради пандемията. Въпреки това кино индустрията може да бъде ударена от още една мудна серия. Не са планирани големи премиери до 4 февруари, когато „Moonfall” с Холи Бери и „Jackass Forever” ще излязат на екран. Най-очакваният филм за тримесечието - „Батман“ на Warner Bros. - няма да бъде пуснат преди март.
Не само липсата на нови големи заглавия ще се отрази на боксофиса. Кината през първите месеци на годината обикновено печелят от шума около филмите, които показват, номинирани за награди. Не много от имената за широко разпространение обаче ще се класират сред претендентите за Оскар.
Един от филмите, който все още се излъчва и вече печели награди - „Уейстсайдска история“ на Стивън Спилбърг, който взе приза за най-добър мюзикъл или комедия миналия месец на наградите „Златен глобус“ - среща трудности в това да привлече американците към залите.