fallback

Мачовете от Висшата лига привличат рекордна публика

Очаква се възстановяването на посещаемостта да прибави най-малко 675 млн. паунда към приходите на клубовете този сезон

16:09 | 23.01.22 г.

Снимка: Simon Dael/Focus Images via Bloomberg

Почитателите се завръщат към мачовете от Висшата лига и са все повече от всякога, като доказват, че страстта им остава неотслабена от пандемията и осигуряват така необходимите приходи за водещите отбори в английския футбол, пише Financial Times.

Средната посещаемост на първите 204 мача от лигата в сезон 2021/2022 г. е достигнала 39 597 на мач, сочи анализ на агенцията за спортен маркетинг Two Circles.

Мачовете от Висшата лига се очаква да достигнат обща посещаемост от почти 15 млн. души до края на годината, допълва агенцията. Данните превишават средната посещаемост от 38 495 души през 2017/2018 г., когато рекордните 14,6 млн. души са присъствали на мачовете от шампионата.

Рекордната посещаемост при най-гледаната футболна лига в света показва как тя се е възстановила от пандемията, заради която клубовете в нея загубиха приходи от 1,3 млрд. паунда от излъчвания и продажби в деня на мача в сезоните 2019/2020 г. и 2020/2021 г.

Лигата счита, че скокът в посещаемостта до нивата преди пандемията ще повиши приходите в деня на мачовете с около 1,8 млн. паунда на мач, равняващи се на 675 млн. паунда на сезон.

Основният източник на приходи за Висшата лига са доходоносните договори за излъчване, които генерират милиарди паунда на година благодарение на глобални телевизионни зрители от около 3,2 млрд. души, показа доклад на EY въз основа на данни на компанията Nielsen. През 2019/2020 г. 20-те клуба в лигата генерираха приходи от 2,7 млрд. евро от права за излъчване, изпреварвайки конкуренти в Германия, Испания, Италия и Франция.

Нарастващият брой зрители на мачовете от началото на сезона се случва в момент, когато редица клубове планират ходове за по-големи стадиони или разширяване на съществуващи игрища. Киъран Магуайър, лектор по футболни финанси в Ливърпулския университет, казва, че много стадиони от известно време работят на близък до пълния капацитет.

“Продажбата на повече места, особено на високи цени, има значение“, отбелязва той.

Манчестър Юнайтед обмисля дали да разшири „Олд Трафорд“, най-големия клубен стадион в лигата, в рамките на по-широко модернизиране на домашното си игрище. Други отболи, включително Лестър Сити и Кристъл Палас, имат планове да добавят места, а Евъртън строи нов стадион, който ще повиши капацитета му от малко под 40 хил. души, на 53 хил. души.

Общо 472 мача от Висшата лига са играни без фенове по трибуните или с ограничен брой зрители по време на пандемията. Средната цена на билет през сезон 2019/2020 г. беше 32 паунда, но клубовете продават и допълнителни пакети на цена от стотици паунди.

„След повече от година на ограничено придвижване британската публика се завръща към най-обичаните си преживявания на живо въпреки омикрон и растящия брой на заразените с COVID тази зима“, коментира Джордж Фостър, управляващ директор за Великобритания на Two Circles.

„Сега бремето е върху собствениците на спортни събития да гарантират, че възстановяването е възможност за дългосрочен ангажимент от почитателите, а не краткотрайна мода“, допълва той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:41 | 13.09.22 г.
fallback