Последният филм за Спайдър-мен - „Няма път към дома“ събра зашеметяващите 253 млн. долара от продажби на билети в САЩ и Канада през уикенда, счупвайки пандемичен рекорд и нареждайки се на трето място по премиерни приходи в историята на Холивуд въпреки разпространението на новия омикрон вариант, съобщава Ройтерс.
В световен мащаб „Спайдър-мен: Няма път към дома“ генерира още 334,2 млн. долара през уикенда, което прави общата сума 587,2 млн. долара, сочат оценки на разпространителя Sony Corp.
Приходите на блокбъстъра донесоха така необходимия тласък за кино компаниите като AMC Entertainment, Cinemark и Cineworld, които изпитват трудности да привлекат феновете през пандемията. Появата на омикрон варианта предизвика нови опасения.
Но след като Бродуей отмени редица представления, а Националната футболна лига отложи мачове, кината се оказаха пълни. Феновете напълниха залите за „Няма път към дома“ - високобюджетен спектакъл, изпълнен със супергерои, продуциран от Sony и Walt Disney, който се излъчва само в кината.
„Историческите резултати на „Спайдър-мен: Няма път към дома“ от този уикенд – от целия свят и на фона на много предизвикателства, потвърждават несравнимото културно въздействие, което ексклузивните филми могат да имат“, каза в изявление Том Ротман, председател и главен изпълнителен директор на Motion Picture Group на Sony Pictures Entertainment.
Приходите от продажби в САЩ и Канада счупиха най-оптимистичните прогнози от миналата седмица, когато анализаторите предвиждаха събрани най-много 200 млн. долара. „Няма път към дома“ се нарежда само след „Отмъстителите: Краят“ и „Отмъстителите: Война без край“ и изпреварва „Силата се пробужда“ от франчайза „Междузвездни войни“.
Фактът, че филмът завършва популярна трилогия, засили привлекателността му, казва Джеф Бок, старши медиен анализатор в Exhibitor Relations. Много фенове искаха да видят последната лента още при премиерата, за да не попаднат на информация за нея из социалните мрежи.
Успехът подчертава продължаващия интерес към филмите за супергерои, добавя Бок, особено сред младите хора, които са свикнали да ползват филмов стрийминг у дома.
„Това засилва факта, че супергероите са номер 1, а всички останали са някъде отдолу“, добавя той.
Останалите жанрове с трудности привличат публиката към кината. Римейкът на класическия мюзикъл „Уестсайдска история“ на Стивън Спилбърг, който спечели критиците и вероятно ще бъде номиниран за Оскар, събра 3,4 млн. долара от билети в САЩ и Канада през уикенда. На световно ниво приходите възлизат на 27,1 млн. долара след два уикенда на екран.