fallback

„Мечешка карта“ помага за опазването на дивата природа в България

Рециклираното pvc в дебитната карта и дарения чрез месечните такси са включени в проект с природозащитни каузи, съобщиха Надежда Маринова и Найден Маречков

15:16 | 02.12.21 г.

Оновната задача на The Bear Card е да напомня всеки ден на своя притежател и на всички хора, до които се докосва, за проблемите на дивата природа в България. Това каза в Bloomberg Interview Надежда Маринова, маркетинг директор на iCard. Тя и Найден Маречков, директор развитие на продукти в MasterCard, коментираха как партньорството им с природозащитната организация WWF България и "Заедно за дивата природа" подкрепя каузи за опазване на дивата природа в България и осигурява лесен начин за дарителство на картодържателите.

„Неслучайно сме избрали изображението на тази карта да бъде мечка. Това е едно от любимите на българите животни, което присъства във фолклора ни и от векове е много широко застъпено в нашата култура. Ние сме приели мечките за даденост, но всъщност се оказва, че те са една от застрашените популации. Затова е важно да подкрепим организациите, които всеки ден работят, за да опазват тези и други български животни. Именно и това е задачата на нашата „Мечешка карта" - да работи в подкрепа на организации като WWF", посочи Маринова.

По думите й също така самата пластика е произведена от 75% рециклирано pvc.

Маринова обясни, че при използването на такива материали се намалява производството на ново pvc за изработка на пластики и околната среда се предпазва от навлизането на нови отпадъчни материали.

„Ежегодно в света се произвеждат над 10 милиарда картови пластики, които след излизане от употреба попадат в околната среда. Затова, една от посоките, в които работят финансовите институции, е именно използването и внедряването на материали, които са по-щадящи, като рециклираното pvc, което използваме ние. Материалът може да бъде преработен отново, след като тези пластики излязат от употреба. С това се намалява общият отпечатък от този продукт върху околната среда", допълни тя.

„Когато създавахме продукта искахме да го направим атрактивен и да увеличим неговата стойност за крайните потребители, за да ги стимулираме да изберат именно тази карта“, информира Маринова. 

„Потребителите имат избор – важно е да ги докоснем с нашата кауза и да разчитаме на тяхната дългосрочна подкрепа. Най-важното, от което имат нужда природозащитните организации, е наличието на редовни дарители и изграждането на едно информирано съзнание за дарителството сред потребителите. Дългосрочната ни цел е тази - да повлияем върху нивото на дарителската култура в страната и да осигурим достатъчно много редовни дарители, за да има регулярни финансови ресурси за подпомагане дейността на WWF и на други организации като нея, отбеляза Маринова.

Найден Маречков посочи, че партньорството с природозащитни организации дава добри резултати.

„Нашият фокус е в дигитализацията на определени услуги и продукти, за да постигнем устойчиво развитие в бъдеще. В тази връзка партньорството ни с природозащитните организации дава едни изключително добри резултати", съобщи той.

Какво представлява идеята за "Дигиталната мечка" на MasterCard? Как новите технологии и по-конкретно добавената реалност не само ще съживяват спомени за отдавна изчезнали времена, но и ще напомнят, че "нещо, което е съществувало, може да се върне отново и ние трябва да опазваме видовете, които са изключително важни в цялостната екосистема на нашата страна"? Какъв е подаръкът, които очаква потребителите, които желаят да подкрепят работата на WWF?

Повече от разговора вижте във видео материала на Bloomberg TV Interview.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:14 | 13.09.22 г.
fallback