fallback

Starbucks се обединява с Amazon Go в първото кафене без касиери

Ударени от липсата на кадри в САЩ, Starbucks и други компании разширяват технологиите си, които пестят работна ръка

14:33 | 18.11.21 г.

В най-новото кафене на веригата Starbucks липсва един елемент, който повечето клиенти са свикнали да виждат: касиерите.

Глобалната верига кафенета в четвъртък отвори първата си локация в партньорство с Amazon Go – физическите магазини на гиганта в електронната търговия, предава Ройтерс. Сега клиентите ще могат да седнат на маса с латето си или само да грабнат сандвич от рафта и да си излязат.

Засегнати от липсата на кадри в САЩ, Starbucks и други компании разширяват технологиите си, които пестят работна ръка, залагайки на изкуствен интелект, роботи и цифрови сензорни екрани.

White Castle тества роботозиран готвач за пържене, а Domino's Pizza експериментира с автономни превозни средства за доставка. IBM разработва автоматизирано приемане на поръчки за пунктовете от типа drive-thru* за McDonald's.

Нивата на наемане в американските ресторанти като цяло са все още с поне 10% по-ниски, отколкото преди пандемията, което помага да се увеличат маржовете, казва анализаторът на Rabobank Том Бейли.

„Ще забележите как се разполагат инструментите за цифрова автоматизация, за да се покрие тази разлика от 10%“, допълва той.

Пандемията принуди хората да правят повече онлайн поръчки за навън, доставка или пунктовете drive-thru. За да не изостава, Starbucks пренасочи стратегията си за развитие към нови формати на обектите си, добавяйки локации само за получаване на поръчки в градските райони, както и традиционни кафенета и крайградски drive-thru пунктове.

Starbucks и Amazon планират да отворят поне още три общи локации в САЩ през 2022 г., заяви Катрин Янг, старши вицепрезидент по глобалния растеж и развитие в Starbucks.

Баристи на Starbucks ще приготвят напитките и останалата част от менюто в новата локация в Ню Йорк, където броят на служителите ще бъде като на всяко друго кафене на Starbucks, каза още тя.

Клиентите могат да направят поръчка през приложение на Starbucks и само да вземат кафето си от гише близо до вратата. Или могат да използват кредитна карта, приложение на Amazon или четеца Amazon One, за да влязат в останалата част от пространството, да вземат сандвичи от рафтовете или да седнат на масите.

*Drive-thru – опция за покупка при преминаване с кола през посочено за целта място в търговския обект.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:35 | 13.09.22 г.
fallback