Веригата магазини за дрехи с отстъпки Primark запазва стратегията си, планирайки да увеличи броя на магазините си с около една трета, основно в САЩ, докато повечето му конкуренти се фокусират върху електронната търговия, съобщава Bloomberg.
Компанията майка Associated British Foods заяви във вторник, че цели да увеличи общия брой магазини до 530 в цял свят през следващите пет години от 398 в момента.
Primark планира да навлезе по-сериозно в САЩ – пазар, който се е доказал като труден за навлизане за британските търговци. Най-забележителният провал през последните години бе опитът на Tesco – най-голямата британска верига супермаркети, да отвори верига под името Fresh & Easy в Калифорния. Инициативата срещна трудности още от началото и Tesco в крайна сметка излезе от САЩ през 2013 г.
Акциите на AB Foods поскъпнаха със 7,3%, след като компанията заяви, че Primark ще отбележи доста по-добър марж и печалба за текущата фискална година.
Главният изпълнителен директор Джордж Уестън казва, че магазините на Primark работят добре в средните щати и Флорида, както и на североизток, където за пръв път навлезе в САЩ. Веригата в момента има 13 локации на този пазар и планира да има още 60 през следващите пет години.
Разширяването на мрежата ще бъде фокусирано и върху Испания, Португалия, Италия и Франция. Търговецът е една от малкото големи вериги за дрехи, които се отказват от онлайн продажбите. Това го прави особено чувствителен на блокади, губейки продажби за 2 млрд. паунда миналата година, когато магазините бяха затворени. Ниските цени на веригата обаче ѝ позволиха да се възстанови бързо, когато магазините отново отвориха врати.
Макар че Primark не планира да навлезе в електронната търговия, веригата планира актуализиране на сайта си, за да показва по-голяма част от предлаганата гама дрехи и да предоставя информация на клиентите за наличността в местните им магазини.
Стабилният растеж на другите подразделения на AB Foods, включително хранителни продукти, земеделие, основни съставки и захар, през годината до 18 септември означава, че групата ще върне 320 млн. паунда на акционерите чрез обикновени дивиденти и специално изплащане.
„Тези резултати показват стабилността на диверсифицирания модел на ABF”, посочи Уестън в телефонно интервю. „Всъщност приключваме година по време на пандемия с повече кеш в баланса ни от всякога“.
Подразделението за захар се е представило най-добре, подкрепено от комбинация от силен обем, по-високи цени в Европа и Африка и икономии на разходите.
AB Foods заяви, че отчита значително увеличение на цените на енергията, суровините и веригите на доставки, но полага усилия да ги компенсира с икономии на разходите. Компанията обаче предупреди, че може да се наложи да увеличи цените на храните в супермаркетите си.