Туристическата компания Expedia Group генерира печалба за третото тримесечие, подкрепена от звеното си за наемане на ваканционни имоти Vrbo, предвид повишеното търсене на туристически услуги през лятото. Цената на акциите на компанията нарасна с 11% по време на следборсовата търговия, пише Bloomberg.
Нетната печалба е достигнала 362 млн. долара през трите месеца до края на септември, спрямо загуба от 221 млн. долара година по-рано. Печалбата на акция, като се изключат някои разходи, е 3,53 долара, над средната прогноза на анализаторите за 1,63 долара на акция, сочат данни, събрани от Bloomberg. Приходите са нараснали с 97% до 2,96 млрд. долара, надхвърляйки очакванията.
„Предвид ранните положителни сигнали през четвъртото тримесечие и факта, че много страни обявиха, че са отворени за международни пътници, ние сме все по-уверени за продължаващото възстановяване“, коментира главният изпълнителен директор Питър Кърн.
Expedia следва други онлайн туристически компании, показващи възстановяване спрямо ранните дни на Covid кризата, когато пътуванията бяха спрени. Airbnb отчете рекордни приходи от продажби и печалба, а Booking Holdings – силно трето тримесечие със 77% ръст на брутните резервации спрямо година по-рано.
Появата на делта варианта в началото на лятото е довела до известно оттегляне на плановете за пътувания, посочват директори, но ръстът на търсенето се е запазил на много пазари. Expedia все пак посочва, че има „продължаваща волатилност на възстановяването на туризма“.
Базираната в САЩ компания заяви, че брутните ѝ резервации са скочили повече от два пъти – до 18,7 млрд. долара, но са под прогнозата на Wall Street за 20,7 млрд. долара.
Цената на акциите на Expedia нарасна с 19% от началото на годината.