Estee Lauder Cos сви прогнозата за годишните си приходи от продажби, тъй като производителят на козметика се бори със засегналите цялата индустрия проблеми с веригите на доставките и понася удар от поредното нарастване на броя на случаите на Covid-19 на ключовите му пазари, предава Ройтерс.
Цената на акциите на компанията се понижи с 2,2% преди началото на борсовия ден, след като новите ограничения заради делта варианта в някои източни пазари и в части от Европа и Латинска Америка попариха търсенето на червилата и другире продукти на фирмата през първото ѝ фискално тримесечие.
Estee твърди, че категорията с гримове е единственият сегмент, който все още не е достигнал нивата си от 2019 г. Компанията допълва, че трафикът в магазините ѝ, които са отворили врати, също не е надминал предпандемичните си нива.
В допълнение към проблемите на Estee, предизвикателствата със световната верига на доставките доведоха до забавяния в транспортирането. Очаква се всичко това да увеличи разходите на фирмата до края на фискалната 2022 г.
Въпреки това производителят на продуктите с марката La Mer заяви, че ще увеличи цените, ще използва въздушен транспорт и по-малко натоварени пристанища в опит да компенсира това въздействие.
Estee Lauder сега очаква нетните ѝ приходи от продажби да нараснат с между 12 и 15 на сто през фискалната 2022 г., което е под предходната прогноза за 13-16% повишение.
И все пак приходите на Estee и печалбата ѝ за първото тримесечие надминаха очакванията на Wall Street, подкрепени от силното представяне на марките за грижа за кожата La Mer и Clinique.
През първото тримесечие нетните приходи от продажби на базираната в Ню Йорк компания нараснаха до 4,39 млрд. долара, от 3,56 млрд. долара година по-рано. Средната прогноза на анализаторите беше за 4,25 млрд. долара по данни на Refinitiv.
На коригирана база Estee е спечелила по 1,89 долара на акция, над прогнозата за 1,70 долара на акция.