Компанията за безалкохолни напитки Coca-Cola повиши прогнозата за годишната си печалба, подсказвайки, че по-високите цени и търсенето на газирани напитки по света ѝ помагат да се справи със свиването на печалбата заради проблемите с веригите на доставките, предава Ройтерс.
Цената на акциите на гиганта в производството на безалкохолни напитки нарасна с 3% преди началото на борсовата сесия, след като компанията надмина очакванията за приходите и печалбата за третото си тримесечие.
Приходите на Coca-Cola са нараснали с 16% до 10,04 млрд. долара през тримесечието на годишна база, след като отварянето на публични места като кина, стадиони и ресторанти по света доведе до възстановяване на търсенето на напитките ѝ.
Обемът на продадените каси и стекове, ключов индикатор на търсенето, е нараснал с 6% през тримесечието. Основни двигатели на този растеж са Европа, Близкия изток, Африка и Латинска Америка.
Средната стойност на продадените продукти също се е повишила с 6% на годишна база, след като Coca-Cola повиши цените, за да се справи с част от влиянието на нарастващите цени на суровините и транспортните разходи, свързани с проблемите по пристанищата, недостига на работна сила и пандемията.
Други компании, включително PepsiCo, Unilever, Procter & Gamble, предупредиха, че ще трябва да увеличат отново цените на продуктите си, за да се справят с продължаващите проблеми с веригата на доставките.
PepsiCo, която наскоро повиши цените, този месец заяви, че вероятно продуктите ѝ ще поскъпнат отново в началото на следващата година, в опит да се справи с недостига на бутилки и недостатъчния брой шофьори на камиони.
Coca-Cola очаква годишната ѝ коригирана печалба на акция да нарасне с 15-17%. Предходната прогноза на компанията беше за 13-15% ръст.
На коригирана база компанията е спечелила по 65 цента на акция през третото тримесечие, което се оказа над прогнозата на анализаторите за 58 цента на акция според Refinitiv.