Веригата ресторанти за бързо хранене McDonald's отчете продажби за тримесечието в САЩ, които задминаха очакванията на Wall Street. Компанията е подкрепена от по-високите цени, по-големите размери на поръчките и новите продукти в менюто, например хрупкав пилешки бургер, съобщава Ройтерс.
Акциите на компанията поскъпнаха с 3% до 243,30 долара за брой в предпазарната търговия, след като тя обяви, че глобалните сравними продажби са скочили с 12,7% за трите месеца до 30 септември на годишна база. За сравнение, оценките по данни на Refinitiv бяха за ръст от 10,31%.
На фона на облекчаването на ограниченията заради коронавируса и отварянето на ресторантите на пълен капацитет McDonald's печели пазарен дял за сметка на конкурентите си, инвестирайки в нови продукти в менюто и кампании с поп звезди, включително южнокорейската момчешка банка BTS.
Компанията, която се опитва да увеличи продажбите си онлайн, въведе нова програма за лоялност в САЩ, докато в същото време намали двойно рекламата.
Добрите резултати на McDonald's контрастират на тези на други ресторантски вериги, включително Domino's Pizza и собственика на Burger King Restaurant Brands International, които отчетоха забавяне заради стегнатия пазар на труда.
Няколко вериги за бързо хранене, включително McDonald's, трябваше да вдигнат цените в менютата си, за да се справят с нарастващите разходи за труд и инфлацията при храните.
Сравнимите продажби на McDonald's в САЩ са се увеличили с 9,6% през тримесечието и са над очакваното, което компанията отчасти отдаде на по-високите цени в менютата и по-големите поръчки на клиентите.
Повечето международни пазари на компанията също са се завърнали към растеж на продажбите, особено Великобритания, Канада и Япония, където мерките заради Restaurant Brands International бяха облекчени. Продажбите в Австралия и Китай обаче продължават да са под натиск заради новите случаи на Covid-19.
Общите приходи на McDonald's са се увеличили с 14% на годишна база до 6,20 млрд. долара през отчетеното тримесечие, задминавайки очакванията за 6,03 млрд. долара.
Нетната печалба е скочила с 22% до 2,15 млрд. долара на годишна база, а на коригирана база печалбата възлиза на 2,76 долара на акция при оценка за 2,46 долара на акция.