Нидерландската пивоварна компания Heineken отчете по-стръмен от очакваното спад на продажбите на бира за третото тримесечие в сряда, след като ограниченията заради Covid-19 са намалили с повече от 50% обема във Виетнам – един от трите ѝ най-големи пазара, съобщава Ройтерс.
Вторият по големина пивовар в света заяви, че сравнимите му продажби на бира за тримесечието са с 5,1% по-малко на годишна база, а продажбите в Азиатско-Тихоокеанския регион са се сринали с 37,4% заради ограничителните мерки около Covid-19 в Камбоджа, Индонезия, Малайзия и Виетнам.
Средната оценка в анкета, проведена от компанията, е била за общ спад от 2,3% и от 25,6% за Азиатско-Тихоокеанския регион при лек ръст в Африка, Близкия изток и Европа.
Производителят на най-продаваната бира в Европа – Heineken, и лагерите Tiger и Sol запази прогнозата си за годишните резултати, които ще останат под тези от предкризисната 2019 г.
Виетнам, която е една от най-бързо разрастващите се икономики в Азия, отчете рекордно свиване на икономиката през третото тримесечие, тъй като множеството случаи на заразени с делта варианта на коронавируса доведоха до строга блокада на търговския център на Хошимин.
Този месец започна разхлабване на блокадата над града и макар че баровете остават затворени, главният изпълнителен директор на Heineken Долф ван ден Бреник заяви, че има признаци за възстановяване в Азиатско-Тихоокеанския регион.
Продажбите в Европа също са разочароващи, тъй като не са успели да доведат до очаквания ръст. Heineken заяви, че слабото представяне отчасти отразява лошото време през лятото в Северна Европа, но и логистичните прекъсвания във Великобритания.
Конкурентите Anheuser-Busch InBev и Carlsberg ще представят резултатите си за третото тримесечие в четвъртък.