Burger King и Tim Hortons се борят с недостига на кадри и възхода на делта варианта на коронавируса, който държи обичащите кафето офис служители у дома. Всичко това стана причина компанията майка на двете вериги – Restaurant Brands International да не успее да отговори на очакванията за тримесечните си приходи, предава Ройтерс.
Листнатите в САЩ акции на компанията понижиха стойността си с 4,4%, след като приходите от продажби в обектите на Burger King, Tim Hortons и Popeyes, отворени от поне година, се оказаха под прогнозата за третото тримесечие.
Restaurant Brands също така се бори и с огромната конкуренция на McDonald’s и Wendy’s, които залагат на маркетинга и добавянето на нови елементи в менютата.
Според анализатори маркетингът зад част от продуктите на Burger King са недостатъчни, а брандът записа най-големия спад на представянето си в портфолиото на Restaurant Brands.
Някои анализатори твърдят, че Burger King може да се възроди, както Domino’s Pizza направи през 2010 г., ако новият оперативен директор и президент направи промени в маркетинга.
Restaurant Brands също така се бори с кадровата криза в ресторантите си, особено що се отнася до нощните смени във веригата Popeyes. Компанията трябваше да намали работното време и да ограничи възможностите за обслужване в някои ресторанти, а по думите на главния изпълнителен директор Хосе Сил ще е нужно време, преди ситуацията с недостига на служители да се подобри.
Много от почасово работещите се завърнаха към по-високоплатените си работни места в складовете и други бизнеси.
Общите приходи на компанията са нараснали с 11,8% до 1,50 млрд. долара, под прогнозата за 1,53 млрд. долара. Коригираната печалба е 76 цента на акция, спрямо очакваните 74 цента на акция по данни на Refinitiv.