fallback

Burberry привлече шефа на Versace за свой главен изпълнителен директор

Джонатан Акройд ще заеме позицията от 1 април

11:47 | 20.10.21 г.
Автор - снимка
Редактор

Компанията за модни стоки Burberry обяви Джонатан Акройд – експерт в сферата, който е начело на италианската модна къща Gianni Versace почти 6 години, за свой нов главен изпълнителен директор, съобщава Bloomberg.

Акройд ще заеме позицията от 1 април, след като напусне Versace, където направи реорганизация и ускори растежа, заяви Burberry в свое съобщение от сряда. 54-годишният британец преди това осъществи трансформацията на Alexander McQueen. В Burberry той ще замести Марко Гобети, който ще застане начело на Salvatore Ferragamo.

Burberry ще работи без главен изпълнителен директор през първото тримесечие на следващата година, тъй като Гобети се оттегля на 31 декември. Председателят Джери Мърфи ще ръководи изпълнителния борд през това време, обяви още компанията.

Акройд е заемал високопоставени позиции и в магазина за луксозни стоки Harrods в Лондон. Производителят на популярните тренчкоти бе в издирване на нов главен изпълнителен директор, откакто през юни обяви, че Гобети ще напусне поста след повече от 4 години.

„Смятаме Джонатан Акройд за стабилно назначение като главен изпълнителен директор“, коментира Лука Солца, анализатор в Bernstein. „Вярваме, че е важно Burberry да назначи изпълнителен директор със силни търговски и маркетингови умения“, допълни той.

Компанията намалява отстъпките, за да контролира по-добре ценовата си стратегия. Освен това направи целеви инвестиции с отварянето на нов водещ магазин на улица „Слоун" в Лондон през юли – същия район, където основателят Томас Бърбъри отваря първия си магазин преди 130 години. Три нови водещи магазини предстои да бъдат открити - в Шанхай, Париж и още един в Лондон.

По време на управлението си Гобети закупи италиански производител на кожени стоки, за да развие отдела с чанти на Burberry. Неговият наследник може би ще остане фокусиран върху тази категория, която се смята за жизненоважна за луксозните групи като LVMH и Hermes International, тъй като премина през пандемията по-добре от дрехите или някои продукти за грим.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:47 | 03.09.22 г.
fallback