fallback

IKEA предупреди, че проблемът с доставките вероятно ще продължи още една година

Компанията разкри, че въпреки проблемите, от началото на годината до края на август продажбите ѝ са нараснали с 6,3% до 37,4 млрд. евро

20:30 | 14.10.21 г.

Шведският търговец на мебели IKEA предупреди, че очаква прекъсването на световните вериги на доставка да продължи поне още една година.

Изпълнителният директор на компанията Йеспер Бродин заяви, че макар да има известно подобрение на ситуацията, налице са продължаващи задръствания по пристанищата, което води до проблеми с доставките, съобщава BBC.

„Трябва да живеем със смущенията през следващата година“, добавя Бродин. 

Анди Бонд, изпълнителен директор на PepCo, която е собственик на Poundland, заяви, че разходите за доставка нарастват. "Има моменти, в които трябваше да плащаме 10 пъти над нормалното", признава той.

Според Бонд PepCo разполага с големи запаси за коледните празници и не се очаква да повишава цените, за да се справи с нарастващите разходи за доставка. Въпреки това той очаква следващата година да остане „предизвикателна“.

Бродин, който е главен изпълнителен директор на Ingka, холдинг, който управлява по-голяма част от магазините на Ikea, посочва пред BBC, че Великобритания и други страни се сблъскват със „задръствания по пристанищата и смущение във веригите на доставка“.

Миналия месец IKEA заяви, че изпитва затруднения да осигури 10% от запасите си, или около 1000 продуктови линии, включително матраци, в своите 22 магазина във Великобритания и Ирландия на фона на продължаващия недостиг на шофьори на тежкотоварни превозни средства.

IKEA е принудена да закупи допълнителни транспортни контейнери и чартърни кораби, за да се справи с недостига на продукти.

„Изпращаме стоки с влакове от Китай за Европа и инвестираме във временни междинни складове в Китай, Виетнам, Индия, Индонезия и Тайланд, за да подкрепим производството“, споделя пред BBC говорител на IKEA.

Нарастващи продажби

IKEA разкри, че от началото на годината до края на август продажбите ѝ са нараснали с 6,3% до 37,4 млрд. евро. Според Бродин когато пандемията от Covid-19 за пръв път удари региона миналата година, групата е била принудена да ускори своя план за инвестиране в стратегия за задоволяване на нуждите на клиентите и да се справи с „новата конкуренция“, засилвайки своите онлайн операции.

Бродин посочва, че това, което компанията е планирала като двугодишна трансформация, е реализирано за два месеца.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:32 | 13.09.22 г.
fallback