Компанията за спортни стоки Puma възнамерява да удвои приходите си от продажби в дългосрочен план в битката с големите си конкуренти Nike и Adidas. „Puma определено има потенциал да генерира приходи от повече от 10 млрд. евро. Тогава ще видим накъде ще поемем“, казва изпълнителният директор Бьорн Гулден в интервю за Handelsblatt.
Бизнесът на третата по големина фирма в сектора в света също върви добре. „Преминаваме добре през третото тримесечие и имаме чувството, че четвъртото тримесечие също ще бъде добро “, казва Гулден. Предизвикателствата обаче все още са големи. „Виетнам е затворен, има недостиг на контейнери, цените на товарите се увеличиха шест пъти и като цяло веригата на доставки в момента е затруднена поради коронавируса“.
Puma регистрира лек спад в продажбите до 5,2 млрд. евро през пандемичната 2020 г. Съвсем наскоро новакът в Dax от Херцогенаурах се разрастваше по-динамично от конкуренцията. По отношение на печалбата Гулден се стреми към двуцифрена оперативна възвръщаемост спрямо продажбите за 2023 г. През миналата година маржът се сви наполовина до 4% заради пандемията.
Гулден отхвърля възможността за бойкот на противоречивото световно първенство по футбол в Катар през следващата година. „Аз съм спортен романтик“, каза шефът на Puma. Той вярва, че спортът може да събере хората. А освен това голямото събитие имало потенциала допълнително да освети ситуацията в страната. „Мисля, че бойкотът е най-лошото нещо, което можем да направим“.
„През последните 30 години пътувах много по целия свят. В много страни положението се е подобрило много през това време. Може би спортът е допринесъл с поне малка част за това. И когато световното първенство сега се проведе в Катар, това ще доведе и много журналисти там и ще хвърли светлина върху ситуацията“.
Въпреки оптимизма на мениджъра обаче книжата на германската компания поевтиняват с 0,63% до 98,36 евро (към 15 часа). По-рано те достигнаха дневно дъно от 98,08 евро за брой – най-ниското ниво от края на юни. Рекордното ниво от 110 евро бе достигнато в началото на август.