Компанията за спортни стоки Nike понижи прогнозата си за продажбите, тъй като забавянията в производството и доставките възпират усилията ѝ да отговори на силното търсене на спортни обувки и облекло, съобщава Bloomberg.
Продажбите през текущото тримесечие може да намалеят, тъй като затварянията на заводите във Виетнам не позволяват на Nike да отговори на потребителското търсене, заяви най-голямата компания за спортни стоки в четвъртък. Това означава, че годишният растеж ще бъде между 4 и 6%, а не двуцифрен, каквато бе по-ранната цел на Nike.
Затварянията на заводи във Виетнам заради засиленото разпространение на Covid удрят силно производителите на спортни стоки, тъй като те не могат да доставят достатъчно маратонки на потребителите в цял свят. Около една трета от производството на Adidas дойде от Виетнам миналата година. Главният изпълнителен директор на Puma Бьорн Гулден заяви през юли, че компанията се опитва да произвежда повече в Китай, за да компенсира спада във Виетнам.
Акциите на Nike поевтиняха с 3,9% до 153,32 долара за брой в разширената търговия в Ню Йорк. Цената на акциите ѝ се е повишила с 13% тази година. Акциите на Adidas поевтиняват с 2,7%, а цената на книжата на Puma отчита спад от 2,9% във Франкфурт днес.
Главният финансов директор на Nike Матю Френд подчерта проблемите по време на разговор на компанията с анализатори. Повечето заводи във Виетнам на компанията остават затворени и не се очаква те да отворят преди октомври.
„Става въпрос за запаси. Търсенето очевидно е много високо“, казва анализаторът на Bloomberg Intelligence Пунам Гоял. „Каква част от запасите са в процес на доставяне и достатъчни ли са, за да се отговори на търсенето около [Коледните] празници?“.
В изявлението си от четвъртък Nike поясни, че запасите са в размер на 6,7 млрд. долара през тримесечието, което съответства на данните отпреди година. Приходите са се повишили с 12% до 12,2 млрд. долара през трите месеца до края на август след валутни корекции, което е под прогнозите на анализаторите за 12,5 млрд. долара.
Nike набира скорост през последните тримесечия, след като хората започнаха отново да спортуват, а стадионите да се пълнят с фенове. Това доведе до търсене на спортни обувки и дрехи в цял свят. Сега перспективата да се отговори напълно на ненаситния апетит на потребителите около празниците изглежда доста плашеща.
Продажбите на компанията в Китай, които се забавиха миналото тримесечие след призиви за бойкот заради принудителен труд в производството на памук в провинция Синдзян, продължават да изостават, повишавайки се само с 1% след валутни корекции.