Amazon планира да проведе събитие за продукти за красота през октомври, в опит да привлече пазаруващите по празниците и да засили позицията на компанията в преживяващата бум категория. Това сочат документи, разгледани от CNBC.
Презентация, изпратена от Amazon до избрани марки, посочва, че в момента компанията планира събитие за периода от 4 до 25 октомври. Същата информация е изпратена и до няколко консултантски компании, които помагат за управлението на бизнеса на Amazon.
„Искаме отново да привлечем потребителите към Amazon по време на седмицата на Черния петък, но и в дългосрочен план с допълнителни маркетингови лостове“, пише Amazon в презентацията. „Това е уникална възможност за избрани марки да достигнат до повече купувачи и нови клиенти“.
Говорителката на Amazon Кейти Крун е потвърдила, че документът е реален. В имейл до CNBC тя потвърждава, че събитието следващия месец ще се нарича „Holiday Beauty Haul”, и допълва, че сайтът ще включва редица видове продукти, включително парфюми, мъжка козметика и грижа за кожата през зимата.
Amazon, която е най-големият онлайн търговец на дребно в света, отдавна се опитва да спечели по-голям дял на световния пазар на разкрасителни продукти, който генерира 500 млрд. долара годишни приходи от продажби. През 2000 г. компанията започна да предлага здравни продукти и такива за красота, но първоначално селекцията ѝ включваше предимно марки за масовия пазар.
Пазарът на продукти за красота е особено привлекателен в момента, тъй като потребителите се насочват към мрежата, за да си купят гримове и продукти за лична грижа по време на пандемията. Онлайн продажбите на гримове са нараснали с 40% през 2020 г. на годишна база, а тези на продукти за лична грижа, като шампоани, козметика за измиване на лице и лосиони, са се увеличили с 59%, сочат данни на компанията за пазарни проучвания 1010data.
Amazon се надява да използва събитието, за да привлече трафик за предстоящите празнични промоции, твърди консултант, който е водил разговори с Amazon и е пожелал да остане анонимен, защото преговорите не са публични. Компанията е започнала да се свързва с брандове и консултантски фирми в средата на август, за да прецени какво ще е участието в събитието, посочва Джед Роусън, главен изпълнителен директор на консултантската агенция Pirawna.
Въпреки че бяха принудени да прекарат повече време у дома по време на празниците през 2020 г., американците похарчиха рекордна сума средства, пазарувайки онлайн, според Adobe Analytics. Според компанията американските онлайн покупки през ноември и декември са нараснали с 32,2% спрямо година по-рано до 188,2 млрд. долара.