Компанията за доставки на храна Deliveroo заяви, че стойността на поръчките в платформата ѝ е нараснала повече от два пъти през първата половина на годината, а фирмата не е усетила съществено влияние от отварянето на ресторантите на нейния най-голям пазар – Великобритания, през второто тримесечие, предава Ройтерс.
Главният изпълнителен директор Уил Шу обяви, че растежът остава голям, както при поръчките от ресторантите, така и от хранителните магазини, макар че бяха разхлабени част от мерките, наложени заради коронавирусната пандемия.
„Търсенето от потребителите е голямо“, коментира той. „Увеличихме нашата база от потребителите. Наблюдаваме, че хората продължават да поръчват често и вече работим с повече търговци на храна от всяка друга платформа във Великобритания“.
Компанията, която свързва потребители с над 136 хил. ресторанта и 9000 хранителни магазина във Великобритания и 11 други държави, заяви, че брутната стойност на трансакциите ѝ е нараснала със 102% до 3,386 млрд. паунда (4,68 млрд. долара).
Германският конкурент Delivery Hero придоби 5,09% дял в Deliveroo миналата седмица, което повиши цената на акциите на британската компания до най-високото ѝ ниво от листването през март.
Шу твърди, че не е водил никакви разговори с Никлас Остеберг, колегата му в Delivery Hero, откакто сделката беше обявена.
Стойността на книжата на Deliveroo, които бяха оценени на 390 пенса при първичното публично предлагане, се понижи с 1,3% до 359 пенса в началото на борсовия ден.
Компанията заяви, че приходите ѝ за първото полугодие са нараснали с 82% до 922,5 млн. паунда, а оперативната загуба е намаляла до 27 млн. паунда от 30,3 млн. паунда година по-рано.
Deliveroo запази годишната си прогноза за 50-60% растеж на брутната стойност на трансакциите, а годишният брутен марж на печалбата ще е в долната половина на диапазона 7,5-8%.