Любителите на бургери в САЩ ще трябва да свикнат отново да носят храната си в табли в McDonald’s, пише Wall Street Journal.
Веригата заведения за бързо хранене е изправена пред ограничени доставки на част от хартиените си торбички – поредното предизвикателство пред снабдителните вериги, което засяга ресторантите в САЩ. Веригата уведомила неотдавна собственици на ресторанти, че трябва да ограничат поръчките на торбички от доставчиците, тъй като употребата вече изпреварва високите нива от миналата година, става ясно от вътрешно съобщение на McDonald’s.
Много клиенти искат своя Big Macs, McNuggets и пържени картофки в торбички, дори когато се хранят вътре в ресторанта, засилвайки недостига, отбелязва веригата в съобщението. Служителите, които месеци наред пакетираха всички поръчки по време на пандемията, не са свикнали да сервират храни в табли, което допълнително увеличава натиска, отбелязва компанията.
„Много нови членове на екипа никога не са се сблъсквали с табли до момента“, пише компанията в съобщение от края на юли. „Преходът към използване на табли никога не е бил по-бавен и по-труден, защото не сме го правили от много дълго време“, се казва още в съобщението.
McDonald’s информира, че макар доставките на торбички за веригата и за други компании в индустрията да са подложени на натиск, последиците за ресторантите са минимални. „Уверени сме, че клиентите не трябва да забележат нарушенията. Ще продължим да наблюдаваме ситуацията внимателно“, пише веригата.
Приходите от продажби на ресторантите нарастват спрямо дъното по време на пандемията, но дейностите далеч не са се върнали към нормалното дори за големи вериги като McDonald’s. Препятствията пред снабдителните вериги остават, работната ръка продължава да не достига, а разходите растат. McDonald’s съобщи, че цените в ресторантите ѝ в САЩ са се повишили с 6% спрямо същия период на миналата година на фона на натиска върху разходите за работна ръка и храна.
Както в McDonald’s, така и в други американски ресторанти продажбите за консумация навън остават високи тази година спрямо нивата преди пандемията дори в заведения с малък бизнес с доставки за вкъщи преди кризата.
Поръчките за консумация навън са съставлявали близо 81% от бизнеса на ресторантите през 12-те месеца до 30 юни, което е ръст с 18% спрямо същия период на предходната година, сочи проучване сред потребители на компанията NPD Group.
Делта вариантът на коронавируса кара все повече клиенти да поръчват храната си за вкъщи, като ръстът на приходите от продажби на фаст фууд за консумация у дома през седмицата до 25 юли е бил най-силният през последните шест седмици, сочат данни на аналитичната компания Black Box Intelligence.
Бумът на поръките за вкъщи предизвиква ръст на търсенето на хартиени торбички. Доставките им са нараснали с 12% миналата година спрямо нивата през 2019 г., сочат данни на Американската асоциация за горите и хартията.
McDonald’s върна храненето в ресторантите, след като локациите вдигнаха ограниченията заради пандемията. Ресторантите, които възстановиха храненето на място, изпитват по-голям недостиг на торбички от тези, които не са, съобщи компанията. McDonald’s инструктира ресторантите поръчките за консумация навън да бъдат поставяни в табли и насърчава операторите да разпространяват практиката.
Нарушенията на снабдителните вериги вече нанесоха удар и на други доставки – от кетчуп до чаши, съобщават веригите за бързо хранене. Някои заведения на Starbucks съобщиха по-рано тази година, че изпитват недостиг на чаши, пластмасови капачки за чаши и сиропи. Компанията информира неотдавна, че има изобилие от чаши, но доставките за други продукти като овесено мляко са ограничени.
Разходите за пакетиране са се увеличили с 10% спрямо миналата година при веригата Noodles & Co., до голяма степен защото суровините са станали по-скъпи, казва главният изпълнителен директор Дейв Бьонигхаусен. Спирането на тока в Тексас през февруари доведе до затваряне на химически заводи, а това предизвика траен недостиг на суровини, използвани в производството на пластмаса.
Освен хартиени торбички McDonald’s уведоми неотдавна ресторантите, че ще трябва да ограничат покупките на сламки. Един от доставчиците на веригата в САЩ изпитва недостиг заради липса на работна ръка, пожарите по Западното крайбрежие и нарушения на железопътния транспорт, информира компанията в съобщение на собствениците на ресторанти.
McDonald’s съобщи, че не очаква да остане без сламки, но може да се наложи да ограничи доставките за ресторантите за два месеца. Търсят се нови доставчици в САЩ и Европа, съобщи веригата.