Социалното дистанциране, затварянето на търговски обекти, включително на хотели, ресторанти и кафенета, както и цялостният финансов натиск върху потребителите се отрази негативно върху търсенето на бира през 2020 г. Това се посочва в доклад за България на базираната в Лондон компания за пазарни проучвания Euromonitor International.
Според данните през изминалата година заради въздействието на COVID-19 обемът на продажбите на бира в хотели, ресторанти, барове и други заведения намаляват с 32% спрямо 2019 г., докато продажбите на т. нар. топъл пазар (обектите, откъдето напитките се купуват, за да се консумират вкъщи - супермаркети, магазини за хранителни стоки и др.), се свиват с 1%.
„Пандемията от COVID-19 опустоши българската туристическа индустрия, а социалното дистанциране и нежеланието на хората да се срещат извън дома оказа огромно влияние върху поведението на местните потребители през 2020 г., което драстично сви продажбите на бира в хода на годината“, посочват от Euromonitor International.
Оттам посочват, че все пак търговията на топлия пазар е била малко по-устойчива, тъй като пазарът леко се е преместил в тази зона. Причината е, че след затварянето на много обекти от сектора на ХОРЕКА или използването им само с външни маси, много хора са предпочели да консумират бирата си вкъщи.