Starbucks заяви, че по-високите разходи за работна сила и за доставки вероятно ще се задържат с месеци, което може да доведе до скок на цените в различни райони, за да се опита да компенсира, пише Wall Street Journal.
Прогнозата на базираната в Сиатъл компания беше обявена в момент, в който тримесечните приходи от продажби надминаха нивата отпреди пандемията. Фирмата очаква по-висока печалба в бъдеще въпреки нарастващите разходи и някои продължаващи ограничения в местата за настаняване в заведенията на някои места. За фискалното трето тримесечие, завършило през юни, Starbucks отчете 7,5 млрд. долара приходи от продажби, над очакванията на анализаторите.
Starbucks беше сред първите глобални компании, които усетиха въздействието на Covid-19 миналата година, тъй като първоначалното разпространение на коронавируса в Китай доведе до затваряне на веригите там. Продажбите се възстановиха, след като компанията успя да отвори лобитата и да накара клиентите да поръчват онлайн. Сега Starbucks и други вериги са изправени пред недостиг на доставките и проблем с кадрите, което повишава разходите в момент, в който потребителите се завръщат към посещенията на заведения.
Инфлацията и прекъсванията на веригите на доставките са свили печалбата на Starbucks през последното тримесечие, заяви компанията, а инфлацията и по-високите заплати вероятно допълнително ще увеличат разходите. Това може да накара Starbucks да повиши цените на някои пазари, посочват директори на компанията. Същевременно компанията предлага промоции на своите студени напитки и на правените по поръчка, които обичайно са по-скъпи.
Цената на акциите на Starbucks спадна с 3% до 112 долара за брой по време на следборсовата търговия във вторник.
През последното тримесечие компанията е била подкрепена от успеха на американските си заведения, където приходите от продажби в обекти, отворени от поне година, са се увеличили с 10% спрямо същия период на 2019 г., преди пандемията. В САЩ този показател е с 83% по-висок спрямо година по-рано, когато Covid-19 принуди веригата да затвори много от местата си за хранене, когато здравната криза се влоши.
Но бизнесът на компанията все още не се е върнал към нормалното си състояние. Starbucks все още не е възстановила всички места за настаняване в американските си кафенета, а рестрикциите заради Covid-19 в чужбина продължават да засягат потребителите. Честотата на поръчките в САЩ се подобрява, но не се е върнала към нивата преди пандемията, обяви компанията. Освен това тя се бори да си осигури достатъчно служители, което я кара да плаща повече за заплати и бонуси.
Компаниите за кафе са изправени пред нарастващи цени на кафето, след като студът в Бразилия повреди посевите в регионите на основния ѝ доставчик на кафе от сорта арабика. Фючърсите върху кафето наскоро достигнаха шестгодишен връх на цените на глобалните пазари.
Главният изпълнителен директор Кевин Джонсън заяви, че Stabucks разполага с кафе за повече от година, договорено на по-добри цени.
Днес компанията повиши прогнозата за цялата си фискална година, що се отнася до американските приходи от продажби в обекти, отворени от поне година, и печалбата. Starbucks обаче се оказа не толкова оптимистична, когато става дума за бизнеса ѝ в чужбина. Сега веригата очаква приходите ѝ от продажби в Китай да нараснат с 18% до 20% през цялата фискална година, което е под предходната прогноза за 27-32%. Тя сви прогнозата си и за други международни пазари.
Starbucks заяви, че преди това е очаквала ограниченията за пътуване да се вдигнат по-бързо в Китай, но остава уверена в плановете си за растеж там. „Това са още ранни дни“, коментира Джонсън.