Модната марка Giorgio Armani очаква приходите ѝ от продажби да се върнат на нивата преди пандемията догодина, след като изгуби около една четвърт от нетните си приходи през 2020 г., предава Bloomberg.
„Целта е да се върнем към нивата преди пандемията до 2022 г. с над 4 млрд. евро под формата на индиректни приходи,включително лицензи, и над 2 млрд. евро директни консолидирани приходи“, каза Джорджо Армани, президент и главен изпълнителен директор на Armani Group, в публикувано в неделя комюнике.
87-годишният Армани остава единственият акционер в компанията, която съоснова през 1975 г. Той създаде костюмите за италианския национален отбор по футбол, който спечели Европейското първенство по-рано този месец, и строи луксозни апартаменти над флагманския си магазин в Ню Йорк.
Базираната в Милано компания обяви общи приходи миналата година от продукти с бранда Armani в цял свят, включително приходи от лицензи, от 3,3 млрд. евро, което е спад с 21% спрямо 2019 г. Консолидираните нетни приходи на компанията са намалели с 25% до 1,6 млрд. евро, а печалбата преди лихви, данъци, обезценяване и амортизации възлиза на 263 млн. евро.
Но италианската модна къща е започнала да се възстановява през първото полугодие на тази година. Консолидираните ѝ приходи към юни са нараснали с 34% спрямо същия период на миналата година. Ръстът е стимулиран от „рязкото възстановяване на обемите от продажби в Китай и САЩ от началото на годината, а през последно време и в Европа“.
Това вероятно сочи „много по-добър сценарий за рентабилността за 2021 г.“, се казва още в съобщението.
Приходите от продажби на луксозни стоки в света намаляха рязко миналата година за първи път от години, тъй като пандемията доведе до затваряне на магазини и на практика спря международния туризъм.