Британската компания Deliveroo отчете 88% скок на тримесечните поръчки на храна и повиши годишната си прогноза за стойността на поръчките, след като хората продължават да ползват доставки на храна и хранителни стоки за вкъщи, предава Ройтерс.
Фирмата, която свързва клиенти с над 115 хил. ресторанти и хранителни магазини във Великобритания и 11 други страни, очаква, че брутната стойност на трансакциите (GTV) ѝ ще нарасне с 50-60% през 2021 г., след като по-ранната прогноза беше за 30-40%.
Акциите на Deliveroo, чиято стойност се срина с 30% при дебюта им на борсата в Лондон през март, сега поскъпват с 4% до 333,7 пенса в резултат на новините. Все пак цената на книжата е с 14% надолу спрямо тази от първичното публично предлагане.
Deliveroo и конкурентите ѝ като Just Eat и Takeaway.com, които печелят, прибирайки дял от всяка поръчка, се радват на бум на заявките както за готови ястия, така и за хранителни продукти, след като мерките за овладяване на коронавируса доведоха до затваряне на магазини и ресторанти.
Deliveroo твърди, че инвестициите във „възможности за растеж“ тази година и очакванията ѝ, че средната стойност на поръчките в някакъв момент ще се върнат към нивата преди Covid, са довели до прогноза, според която маржовете на печалбата вероятно ще влязат в долния край на диапазона от 7,5% до 8%, който компанията даде по-рано.
„Вярваме, че търговията (за Deliveroo) вероятно ще бъде водена и от двата бизнеса – доставките на храна и на хранителни продукти“, твърдят анализатори от J.P.Morgan. „По-високите инвестиции не са изненада предвид по-високите инвестиции и на конкурентите“, допълват експертите.
Малко над половината от GTV на Deliveroo – паричната стойност на всички поръчки, като се извадят всички бакшиши – е дошла от Обединеното кралство и Ирландия през тримесечието, завършило през юни, гласи съобщение на компанията.