Надя Сваровски, председател на Swarovski Foundation, твърди, че луксозният сектор ефективно се справя с предизвикателството да работи и да достига до потребителите по време на коронавирусната пандемия, пише CNBC.
По думите ѝ „секторът за луксозни стоки до голяма степен е бил особено издръжлив“ и тя смята, че „тези компании, които бяха дигитално разумни, се възползваха абсолютно от възможността да комуникират със своите клиенти в цифров мащаб“.
В допълнение Сваровски коментира, че е „фантастично да видим как модната индустрия прие този проблем“, тъй като търговските обекти с продукти, които не са от първа необходимост, бяха временно затворени заради блокадите и другите ограничения през по-голямата част от последната година предвид Covid-19.
Сваровски посочва като добри примери провеждането на дигитални модни ревюта вместо физически събития, както и че модните дизайнери са „комуникирали директно“ с потребителите.
Например модната марка Alexander McQueen покани феновете си да се включат в няколко дизайнерски предизвикателства и да споделят творенията си в Instagram като отбележат бранда и поставят #McQueenCreators.
Сваровски посочи използването на дигитални модни ревюта вместо физически събития, както и модни дизайнери, които „комуникират директно“ повече с потребителя.
Например модният лейбър Alexander McQueen покани феновете да се справят с различни дизайнерски предизвикателства и да споделят своите творения в Instagram, като маркират марката, заедно с хаштага #McQueenCreators.
Датският бранд Ganni също създаде предизвикателство и покани феновете си да създават и изпращат снимки или произведения на изкуството по темата „Домът е там, където е сърцето“, с идеята, че избраните творби ще бъдат включени в изложба в Копенхаген и да спечелят подаръчни карти.
Сваровски вярва, че по-директният диалог с потребителите може да помогне на дизайнерите да разбират по-ясно потребителското търсене и се надява, че това ще помогне да намали отпадъците в модната индустрия.
Според нея една четвърт от всички дрехи, произведени миналата година, са останали необлечени, дори недокоснати, преи да завършат на боклука.
Данни на Американската агенция за защита на околната среда показват, че всеки американец произвежда средно по 75 паунда (34 килограма) текстилен отпадък годишно.