Remy Cointreau надмина очакванията с прогнозата за растежа на годишната си оперативна печалба благодарение на възстановяващото се търсене на нейния премиум коняк в Съединените щати и Китай. Освен това е оптимистично настроена за представянето си през настоящата фискална година и след нея, предава Ройтерс.
Производителят на коняка Remy Martin заяви, че е излязъл по-силен от кризата с Covid-19 благодарение на засилващите се тенденции като по-голямо потребление у дома в САЩ, бумът на коктейлите и нарастващите онлайн продажби. Всичко това подкрепи усилията на компанията да се насочи към по-скъпи алкохолни напитки, за да увеличи маржовете си.
Remy Cointreau, която планира да направи обратно изкупуване на до 1,98% от акциите си, зарадва своите инвеститори с 85% увеличение на дивидента. Новината изстреля цената на акциите ѝ с 3% нагоре.
Компанията прогнозира „отлично“ начало на фискалната 2021/2022 г. от 1 април и заяви, че е решила да увеличи инвестициите си в комуникации, за да подкрепи своите брандове.
Възстановяване на търсенето на нейния премиум коняк в Китай и Съединените щати, както и строгият контрол на разходите, повишиха органичната оперативна печалба с 12,8 на сто до 236,1 млн. евро през фискалната година до 31 март.
Средната прогноза на анализаторите, а и на самата Remy, беше за 10% растеж.
Това отбелязва голямо преобръщане на бизнеса спрямо 22-та процента спад на печалбата на групата преди година заради влиянието на пандемията.
Компанията заяви, че е уверена, че ще постигне брутен марж от 72% и оперативен марж от 33% до 2030 г., спрямо съответно 67,3% и 23,4% през 2020/21 г.
Същевременно Remy Cointreau потвърди целта си да се превърне в „глобален лидер в изключителните алкохолни напитки“, докато изгражда бизнес модел, който е по-фокусиран в устойчивостта.
Въпреки че тази година Remy очаква добър растеж на оперативната си печалба, тя твърди, че резултатът ще бъде повлиян от валутните ефекти. Тя очаква между 16 млн. и 20 млн. долара, както и 2 млн. евро удар след продажбата на активи.