Износът на швейцарски часовници се възстановява до предпандемичните нива, след като се сблъска с най-големия си годишен спад от финансовата криза насам, подкрепен от търсенето в Китай и САЩ, съобщава Bloomberg.
Доставките нарастват с 2% до 1,8 млрд. франка (2 млрд. долара) през април в сравнение със същия месец на 2019 г., сочат данни на Федерацията на швейцарската часовникарска индустрия. Износът започна да се възстановява от март.
През 2020 г. доставките се понижиха с 22%, тъй като туризмът беше замразен заради разпространението на коронавируса, който също така принуди магазините да затворят временно врати.
Очаква се следващите два месеца да бъдат от решаващо значение за затвърждаването на положителната тенденция на възстановяване, изтъкват от Федерацията.
Досега резултатите от 2021 г. са идентични с представянето на индустрията през предходните две години.
По-рано този месец главният изпълнителен директор на Swatch Group AG Ник Хайек заяви, че очаква „огромно увеличение“ в търсенето, ако хората могат да пътуват отново това лято и магазините в Европа отворят отново врати.
През януари Swatch прогнозира възстановяване от най-слабите си финансови резултати от поне три десетилетия през тази година.
Производителите на часовници бяха сред най-тежко засегнатите компании за луксозни стоки по време на пандемията заради високите фиксирани разходи, свързани с производството. Печалбата при подобни дружества е по-нестабилна, защото когато те заработят на пълен капацитет, разходите им стават много по-управляеми.
Председателят на Richemont Йохан Руперт зае по-предпазлива позиция миналата седмица, като каза, че нестабилността и неяснотата в перспективите вероятно ще се запазят, докато не бъде постигнат стаден имунитет срещу Covid-19.