Производителят на играчки Mattel обяви, че приходите му от продажби почти са се удвоили, след като семействата в Съединените щати са похарчили повече средства за играчки за своите деца, подкрепени от правителствените мерки заради коронавируса, пише CNBC.
Цената на акциите на компанията скочи с над 7% по време на следборсовата търговия.
Обичайно първото тримесечие е слаб период за продажбите на играчки, тъй като идва след голямото пазаруване за коледните празници.
Главният изпълнителен директор на Mattel Инон Крейз подчерта усилията на компанията за преобръщане на бизнеса и заяви, че тя е успяла да увеличи пазарния си дял в три поредни тримесечия.
„Засилваме позицията си на постоянен лидер в индустрията за играчки“, коментира той. „Вярваме, че сме много добре позиционирани да подобрим рентабилността си и да ускорим растежа на приходите през 2021 г. и след нея“.
Нетната загуба на Mattel се е свила до 115,2 млн. долара, или 33 цента на акция, спрямо 210,7 млн. долара загуба, или 61 цента на акция, година по-рано.
Като се изключат някои елементи, Mattel е загубила по 10 цента на акция, което е по-малко от загуба от 35 цента на акция, колкото прогнозираха анализатори, анкетирани от Refinitiv.
Приходите са нараснали с 47 на сто до 874,2 млн. долара от 594 млн. долара година по-рано. Те също са надминали очакванията за 684,2 млн. долара.
Компанията е продължила да има силни продажби на кукли през последния отчетен период. Нетните приходи от продажби на марката American Girl са се увеличили с 22%. Barbie, най-известната марка на Mattel, също е увеличила популярността си, благодарение на пускането на нови продукти и иновации.
Mattel обяви, че очаква приходите ѝ да нараснат с между 6% и 8% тази година при постоянни валути. Преди това компанията очакваше среден едноцифрен ръст на този показател.
По-високата прогноза отразява не само силните продажби през първото тримесечие, но компанията посочи, че „има силно начало на второто тримесечие“.
„Вярваме, че сме добре позиционирани да наберем инерция за цялата година“, коментира главният финансов директор Антъни ДиСилвестро.
Mattel очаква по-висока инфлация на разходите, визирайки пластмасите и презокеанския транспорт.