Приходите от продажби на Coca-Cola надминаха очакванията през първото тримесечие, а производителят на безалкохолни напитки съобщи, че наблюдава първи, макар и неравномерни, признаци на възстановяване на търсенето, особено в райони с по-високи нива на ваксинирани срещу COVID-19, предава Bloomberg.
Компанията съобщи също, че планира да продаде част от бизнеса си за бутилиране Coca-Cola Beverages Africa чрез първично публично предлагане.
Органичните приходи на Coca-Cola, които изключват валутни въздействия и придобивания, са скочили с 6% през тримесечието до 2 април, съобщи компанията в понеделник. Това е над очакванията за растеж от 0,5%, който предвиждаха анализатори според прогнози, събрани от Bloomberg.
Резултатите показват потенциално възстановяване, след като потребителите в цял свят започват да излизат от над едногодишна изолация – процес, който се случва с различно темпо в различните страни. Компанията е „насърчена от подобренията в нашия бизнес, особено на пазари, където наличието на ваксини нараства, а икономиките се отварят“, коментира главният изпълнителен директор Джеймс Куинси в комюнике.
Бизнесът с безалкохолни напитки вероятно няма да се възстанови напълно, докато хората не се върнат в ресторанти и увеселителни паркове в цял свят, купувайки си хот дог и безалкохолни напитки в голям размер с надценка.
Компанията съобщи също, че планира да листне Coca-Cola Beverages Africa през идните 18 месеца. „Листване на CCBA ще позволи на бутилиращата компания да надгради траекторията си на растеж и да получи независимо достъп до капитали, за да отговори на нуждата от инвестиции в бизнеса, която е голяма за акционери в Африка“, коментира Жак Вермьолен, главен изпълнителен директор на CCBA.
IPO на дела на Coca-Cola може да оцени африканския бизнес на около 6 млрд. долара, съобщи Bloomberg News миналия месец. Гигантът в безалкохолните напитки, който притежава 66,5% от бутилиращата компания, не уточнява каква част от дела си възнамерява да продаде.
Coca-Cola трябва да се справя с инфлационния натиск на суровинния пазар, който засяга и други производители, коментира главният финансов директор на компанията Джон Мърфи.
Макар че цените на потребителските стоки може да започнат да растат това тримесечие, компанията е „добре защитена“, за да издържи на голяма част от ценовия натиск в краткосрочен план, допълва Мърфи. „Смятаме, че натискът е управляем тази година, предизвикателството ще дойде през 2022 г.“, отбелязва той.
Производителят на безалкохолни напитки ще трябва да се справя с по-високите цени на пластмасата и алуминия, включително затрудненията пред снабдяването с кенчета в САЩ, казва Мърфи. Очаква се обаче ситуацията да се подобри през 2022 г. с увеличаването на предлагането.
Coca-Cola регистрира ръст на цените и на високофруктозния царевичен сироп и на кафето. Компанията планира да управлява повишените разходи с производителност и цени на снабдителната верига, отбелязва Мърфи.
„Решенията за цените и за хеджирането са местни решения. Ще работим в тясно сътрудничество с нашите партньори в бутилирането в цял свят, за да постигнем оптималните решения, които може да станат факт през второто тримесечие“, допълва той.
Coca-Cola потвърди прогнозата си за органичните си приходи от продажби през 2021 г. Компанията леко понижи очакванията си за благоприятното валутно въздействие върху нетните приходи и сравнимите печалби.