Смъртта на Дорийн Лофтхаус - съпругата на сериен предприемач, е „ужасно тъжна новина" за Fleetwood Weekly News. Малкото градче Флийтууд в северозападната част на Англия дължи много на Fisherman's Friend - а компанията от своя страна нямаше да се радва на успеха на световния пазар без Лофтхаус, починала на 91-годишна възраст: Семейният бизнес произвежда около 5 милиарда ментови бонбони годишно и ги изнася в повече от сто страни. А всичко започва много скромно.
Джеймс Лофхтаус, фармацевт от Флийтууд, започва да продава своите таблетки за гърло на рибарите в крайбрежния град през 1895 г. и затова ги нарича Fisherman's Friend. Бонбоните са много популярни там, но до 60-те години са разпознавани само на местно ниво. Тогава идва ролята на Дороти – тя се омъжва за наследника на компанията, Тони Лофтаус, който управляваше фирмата до смъртта си през 2018 г.
От аптеката до световния пазар
Наред с други неща, предприемаческата съпруга изобретява и логото, което все още украсява кесийките с много силните бонбони: червено-черна лодка. И тя настоява семейството да продава бонбоните си и в Европа и Азия - във време, когато фамилия Лофтхаус все още гледа на съседния окръг Йоркшир като на пазар за износ, както пише Times.
Търсенето расте толкова силно, че аптеката става твърде малка като производствена площадка и семейството строи собствена фабрика през 1972 година. Днес почти 400 души работят в производството на Fisherman's Friend.
Лофтхаус не мисли само за себе си. Семейството дарява щедро пари, например за спасителни лодки и местната болница. Само през 2019 г. компанията е дарила 30 млн. британски лири (35 млн. евро) за обществени проекти.
Дороти Лофхтаус беше „истински пионер“ и нейната щедрост помогна да се промени Флийтууд, твърдят от местните власти по повод смъртта ѝ.