fallback

Adidas очаква силно възстановяване на продажбите през тази година

Като част от новата си стратегия Adidas ще отдели китайския пазар от останалата част на Азия

14:23 | 10.03.21 г.

Германският производител на спортни облекла Adidas очаква силно възстановяване на продажбите през тази година, особено в Китай, въпреки че печалбата ще бъде засегната от разходите, свързани с продажбата на марката Reebok, съобщава Ройтерс.

Подготвяйки се да представи перспективите си за 2021 г. като част от петгодишната си стратегия в сряда (10 март), Adidas заяви, че е отворил отново 95% от магазините си след блокадите заради коронавируса. Компанията очаква темповете на растеж на продажбите през тази година да достигнат 30% в Китай, както и в останалата част на Азия и Латинска Америка.

Акциите на Adidas поскъпнаха с 3,5% след публикуването на прогнозата, което направи компанията най-печелившата в германския индекс на сините чипове.

Конкурентът Puma заяви миналия месец, че очаква финансовото въздействие от блокадите да продължи и през второто тримесечие, но добави, че ръстът, задвижен от възстановяването след пандемията, би трябвало да подпомогне за значително подобрение на резултатите след това.

Adidas отчете 1% ръст на продажбите през четвъртото тримесечие до 5,55 млрд. евро, докато оперативната печалба леко спадна до 225 млн. евро, спрямо очакванията на анализаторите за продажби в размер на  5,47 млрд. евро и оперативна печалба от 202 млн. евро.

Около половината от магазините на марката бяха затворени в Европа през последните три месеца на миналата година, като в същото време онлайн продажбите нарастват с 43%.

Като част от новата си стратегия Adidas ще отдели китайския пазар от останалата част на Азия, като в същото време ще интегрира Европа, Русия и развиващите се пазари в нов регион на Европа, Близкия изток и Африка (EMEA).

Миналият месец Adidas обяви решението си да се раздели със своя проблемен американски спортен бранд Reebok като част от стратегическото си преструктуриране. Фирмата купи американския бранд преди 15 години в опит да разшири обхвата си на вътрешния пазар на Nike. По това време Reebok имаше договори с Националната баскетболна асоциация (NBA) и Националната футболна лига.

Но през последните години марката се представя зле и загуби пазарен дял. Сега носи едва 7% от приходите от продажби на Adidas, спрямо 18% през 2010 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:00 | 13.09.22 г.
fallback