Пазарът на дървени играчки в България се развива все повече в нови сегменти, което позволява създаването на по-евтини аналози. Цените вече са много по-достъпни. Това съобщи в Bloomberg TV Bulgaria Интервю Кристиян Иванов, собственик на платфоормата superigrachki.bg.
"Отчитаме ръст от около 30% на оборота от продажбите на дървени играчки през 2020 г. на годишна база", пресметна той.
По думите му в сектора има голяма необходимост да се наблегне на българското производство.
“Пазарът у нас като цяло е залят от предимно нискокачествена продукция, а изнасяме хубавите неща. Заслужаваме много по-високо качество, но цената определя пазара”, отбеляза Иванов.
Той посочи, че компанията му търси надеждни партньори, като има идея да помогне на възможно най-много производители в България, като инвестира в тях, за да могат те да произвеждат нужното количество за пазара.
“Всеки един онлайн предприемач, основно онлайн магазините, трябва да помисли и за родното производство. Трябва да сме отговорни и да мислим за поколенията напред с всяко едно наше действие”, е мнението на собственика на superigrachki.bg.
Кристиян Иванов съобщи, че друга идея на дружеството е да не минава през излишни прекупвачи и търговци, а да улесни разпространението чрез директна продажба на онлайн магазините.
Според него проблем е, че дървените играчки са търсени предимно за деца от две до пет години.
„Имаме кауза да се опитаме да покажем на потребителите, че играчката не е само за деца до петгодишна възраст, разказа Кристиян Иванов. - Детето трябва от най-ранна възраст да се срещне с образователните продукти, които развиват логиката, концентрацията.”
Кристиян Иванов е на мнение, че има продукти, с които се експериментира, програмира и до тях достъп да имат повече български деца. Той подчерта, че все повече се преплитат дървени играчки и нови технологии.
Собственикът на superigrachki.bg разкри, че вече се предлагат такива продукти в „Научната работилница“, с които под формата на игри децата се образоват.
Иванов очаква в следващите пет години секторът да се развие много, включително по отношение на задържането на вниманието на децата и в по-високата възрастова група.
Кои са най-продаваните играчки? Кои са клиентите на superigrachki.bg? Защо расте интересът към бордовите игри?
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Видеа с всички гости на рубриката “Bloomberg TV Bulgaria Интервю” гледайте тук.