Anheuser-Busch InBev прогнозира „значително“ по-добра печалба за 2021 г., след като Бразилия и Мексико помогнаха на най-голямата пивоварна в света да отчете по-висока печалба в края на 2020 г., пише CNBC.
Производителят на Budweiser, Stella Artois и Corona очаква увеличаване на потреблението и нарастване на цените, след като страните излязат от коронавирусната пандемия, въпреки по-високите разходи за суровини и предизвиканото от пандемията насочване към по-голяма консумация у дома.
Базираната в Белгия компания заяви, че печалбата ѝ преди лихви, данъци и амортизация е спаднала с 2,4% до 5,07 млрд. долара през четвъртото тримесечие, което е над средната прогноза за 4,80 млрд. долара според анкета, проведена от фирмата.
Като цяло маржовете са се свили заради насочването от по-евтини кегове за многократна употреба и стъклени бутилки с опция за връщане, използвани от баровете и ресторантите, към по-скъпите кенчета за еднократна употреба за консумация у дома.
През четвъртото тримесечие в Бразилия, вторият по големина пазар на AB InBev, компанията е продала с 11,9% повече бира спрямо същия период година по-рано, след като близо една трета от населението се е възползвало от правителствените плащания на „ваучери заради коронавируса“.
В Мексико AB InBev е спечелила пазарен дял от конкурента си Heineken, след като брандът стана наличен в голямата верига магазини OXXO. Продажбите са скочили след двумесечното спиране на производството на пивоварните, наложено от правителството.
В Европа, Близкия изток и Африка обемите продадена бира са намалели с 6% заради блокадите, въпреки че AB InBev заяви, че е увеличила пазарния си дял във Франция, Германия и Нидерландия.
В Южна Африка печалбата леко е нараснала, въпреки че компанията предупреди, че третата национална алкохолна забрана, която продължи цял месец от 29 декември, ще засегне резултатите за първото тримесечие.