Един от най-големите потребителски хитове на пандемията, заедно с Netflix и Nintendo Switch, е 61-годишната кукла Барби, подигравана като остаряла и сексистка.
Отписана от доста време насам от много родители и деца и критикувана за популяризиране на нереалистичен образ на тялото, Барби на Mattel Inc. генерира най-добрия си ръст на продажбите от две десетилетия през 2020 г., съобщава Bloomberg.
Резултатът – Mattel също бере плодовете от този успех, а Wallstreet прогнозира години на растеж за производителя на играчки. Акциите на компанията поскъпват с над 50% през последната година. Анализаторът на Citigroup Inc. Шон Колинс даде допълнителен вот на доверие на акциите в сряда, като промени препоръката си за книжата на „покупка“ от „неутрална“.
Барби все още си носи багажа на инструмент за популяризиране на бялата красота, но репутацията ѝ се променя. През октомври видеоклип в YouTube на дигитална Барби и приятел, обсъждащи расовата справедливост, стана изключително популярен и беше представен като успешен пример за включване на компанията производител в темата за расовата дискриминация.
Ръководството на Mattel ще обсъди плановете си за Барби и компанията на среща с инвеститори и анализатори. В интервю главният изпълнителен директор Инон Крейц отдава част от заслугите за по-добрите продажби на куклата на Walt Disney Co., която заряза Mattel като лицензиант на кукла преди няколко години и присъди бизнеса на Hasbro Inc.
Подобно на много компании, Disney и Mattel преработват своите продукти, за да отразят времето, като подчертаят расовото равенство и многообразие. За Marvel това означава нови видове супергерои и истории. За Барби това са повече цветнокожи кукли и по-реалистични типове тяло. По-приобщаващите кукли на Барби, водени от нейната марка “Fashionista”, сега се предлагат в 22 тона на кожата, 94 цвята на косата, 13 цвята на очите и пет типа тяло. Куклите Кен също се предлагат с т по-широк спектър от видове тяло и прически.
Като цяло най-добре представящите се модели на Mattel са приобщаващите, казват от компанията. Най-силно се е представила през 2020 г. куклата с инвалидна количка.
Само преди няколко години бъдещето на Барби беше под съмнение. Продажбите намаляваха и компанията, която отдавна доминира на пазара на кукли в САЩ, губеше позиции пред конкурентите си. Децата не възприемаха водещия продукт на производителя на играчки като амбициозен модел за подражание и президентът на Mattel Ричард Диксън го знаеше.
Трансформацията на куклата и компанията не е случайна. Бизнесът с подобряване на играчка всяка година отстъпи на идеята, че продуктите трябва да се издигнат на нивото на потребителите и да следват поп културата. Колкото по-разумен става Mattel, за да привлече положително внимание, толкова по-добри ще бъдат продажбите.
От 2018 г. насам компанията подписа няколко договора със студия, включително Warner Bros. и Universal Pictures, за заснемане на 11 различни игрални филма, базирани на марки Mattel. Компанията е активна и в телевизията, като има повече от 17 активни предавания и над 25 в разработка. Един от проектите е филм за Барби, който ще се прави от Warner Bros по сценарий и под режисурата на Грета Геруиг и с участието на Марго Роби. Заради пандемията обаче не е ясно кога ще започнат снимките.