За тазгодишния Свети Валентин не бяха нужни никакви резервации, тъй като пандемията попречи на романтичните вечери навън. Но шоколадът остана ключова част от празника, с която хората изразяват не само любовта си към романтичния си партньор, но и към семейството и приятелите си, пише CNBC.
Според проучване на Националната асоциация на производителите на сладкарски изделия американците са планирали да купят шоколад и бонбони за Свети Валентин.
„Вероятно ситуацията ще изглежда малко по-различно през 2021 г. спрямо други години, но със сигурност това признание към приятелите ще е много значимо и този сезон“, коментира Фил ДеКонто, вицепрезидент по управлението на категории и информацията за купувачите в компанията за шоколад Ferrero.
Очакванията преди тазгодишния празник на любовта бяха за спад на разходите, а прогнозата на Националната федерация и търговците на дребно и Prosper Insight & Analytics беше, че потребителите ще похарчат средно 165 долара. Сумата е с 32 долара по-ниска спрямо миналогодишната, най-вече заради факта, че хората празнуват предимно у дома.
Но продажбите на шоколад, особено на премиум продукти, са нараснали. Според ДеКонто общото потребление на шоколад през последните 52 седмици се е увеличило с 4,7%, а при премиум шоколада е двойно на това. Прогнозата е, че на Свети Валентин тази тенденция се е запазила.
„Премиум шоколадът успя да изиграе роля в носенето на нормалност или на почивка за психичното здраве“, коментира Деконто. Ferrero притежава брандове като Kinder, Nutella и Butterfinger, но също така има премиум продукти като Ferrero’s Golden Galery.
При такова разнообразие в портфолиото си Ferrero успява да привлече широк кръг от потребители за Свети Валентин, не само романтиците, отбелязващи празника.
Ferrero наблюдава по-голямо търсене на своя лешников шоколад Nutella, тъй като потребителите си правят по-често закуска у дома. ДеКонто твърди, че хората си купуват по-големи буркани Nutella и повече бройки от тях.