PepsiCo съобщи в четвъртък, че очаква органичните приходи през 2021 г. да се увеличат на фона на надеждите, че потребителите ще се върнат бързо към предпандемичните си навици след отварянето на икономиките и напредването на ваксинациите.
Гигантът при снаксовете и газираните напитки също така представи по-добри от очакванията на Wall Street данни за приходите през четвъртото тримесечие, съобщи Ройтерс. Новите блокади през зимата са засилили търсенето на продукти като Tostitos, Cheetos и Gatorade, които са по-предпочитани за домашна употреба.
Компанията, сред чиито най-популярни марки са чипсовете Lay’s и едноименните напитки Pepsi, обяви, че очаква едноцифрено увеличение в средния диапазон на годишните си органични приходи и едноцифрено увеличение във високия диапазон при коригираната печалба.
Основният конкурент Coca-Cola също прогнозира органичните приходи да се възстановят през настоящата година.
Органичните приходи от снаксове в северноамериканското звено Frito-Lay са се увеличили с 5% през четвъртото тримесечие, а тези от газирани и други напитки са нараснали с 5,5% в Северна Америка – най-големият им пазар.
Нетните приходи на PepsiCo са се увеличили с 8,8% до 22,46 млрд. долара през тримесечието, завършило на 26 декември. Това е над пазарните очаквания за 21,8 млрд. долара, показват данни от Refinitiv.
Компанията също така обяви 5-процентно увеличение на годишния си дивидент, който ще бъде изплатен през юни.