Производителят на играчки Mattel надмина прогнозите за тримесечните си приходи от продажби, след като родителите заложиха на кукли Barbie и колички Hot Wheels за разлечение на децата си по време на празничния сезон, преминал под знака на пандемията, пише CNBC.
Компанията отчита ръст на продажбите от втората половина на 2020 г., след като разхлабването на мерките, свързани с коронавируса, помогна на магазините на играчки отново да запълнят рафтовете си, а на младите семейства да открият занимания за децата си по време на отменените ваканции и ограничените социални събития.
Този ръст в продажбите може трудно да бъде повторен през 2021 г., коментира главният изпълнителен директор на Mattel Инон Крейц.
„Очакваме силен ръст на приходите от продажби през първата половина (на 2021 г.) в сравнение с миналата година, но вероятно това ще е по-трудно в сравнение с второто полугодие“, допълва той.
Общите нетни приходи от продажби на Mattel са скочили с около 10 на сто до 1,63 млрд. долара през четвъртото тримесечие, завършило на 31 декември, надминавайки средната прогноза на анализаторите за 1,58 млрд. долара, сочат данни на Refinitiv.
Конкурентът Hasbro отчете 3,6% повишение на сравнимите приходи за празничното тримесечие, като надмина прогнозите на анализаторите благодарение на търсенето на настолни игри като „Монополи“, както и на играчки, базирани на сериала “The Mandalorian”.
Mattel отчете коригирана печалба от 40 цента на акция, спрямо 11 цента на акция година по-рано.
Освен това компанията обяви нова програма за съкращаване на разходите, която цели спестяването на около 250 млн. долара разходи до 2023 г. Mattel твърди, че очаква да похарчи между 100 и 125 млн. долара, за да я приложи.