Coca-Cola пуска нов, по-малък размер бутилка за първи път от десетилетие, но по-интересното е от какво е направена тя – от 100% рециклиран пластмасов материал, пише CNN.
Бутилката ще се появи по рафтовете от този месец в Съединените щати, включително в Ню Йорк и Кънектикът, както и в Калифорния и Флорида, преди да бъде пусната в цялата страна през лятото.
Тя е част от дългогодишна инициатива на компанията за намаляване на пластмасовия ѝ отпадък. С този ход фирмата се надява да привлече и по-младите потребители – онези под 25-годишна възраст, които търсят устойчиви опаковки и които преди отбягваха компанията.
Новата бутилка ще дебютира с едни от най-популярните газирани напитки, като Coca-Cola, Diet Coke и Coke Zero Sugar.
„Вслушахме се в потребителите, които ни казваха, че искат нещо по-малко и по-лесно за консумация“, коментира Алпа Суратия, генерален мениджър „Устойчивост“ в Coca-Cola. „Използвахме възможността да направи бутилка с пластмаса, която е 100% рециклируема“.
Coca-Cola често е критикувана, че допринася за увеличаването на пластмасовите отпадъци, които вредят на околната среда. Миналата година компанията беше обявена за номер едно замърсител в света от екологичната компания Break Free From Plastic.
През 2018 г. фирмата обяви своя инициатива, наречена „Свят без отпадък“, чиято цел е до 2030 г. компанията да събере и рециклира по една бутилка или едно кенче за всяко едно, което продава. По думите на Сутария новата бутилка е „голяма стъпка в тази посока“.
Coca-Cola не е единственият конгломерат, опериращ в различни точки на света, който си е поставил за цел да намали пластмасовото си замърсяване. Nestle, най-голямата компания за храни в света, миналата година обяви, че инвестира 2 млрд. долара в подобни инициативи. Наскоро Pepsi пусна двулитрова бутилка с нов дизайн, която използва с 24% по-малко материали.