fallback

Harley-Davidson започва преустройство след неочаквана загуба в края на 2020 г.

Годишните подажби на дребно на компанията са достигнали най-ниското си ниво от 1998 г.

16:58 | 02.02.21 г.

Снимка: Bloomberg LP

Harley-Davidson обяви петгодишен план за преустройство с цел да постигне двуцифрен ръст на печалбата до 2025 г., след като неочаквано отчете загуба за четвъртото тримесечие, предава Ройтерс.

Поредната стратегия за реформа на компанията, която изпитва затруднения от години да увеличи продажбите си отвъд бейби бум поколението, се появява след десетилетни усилия за засилване на продажбите в чужбина и за привличането на по-млади любители на мотоциклетите с по-евтини и нови модели.

Harley съобщи, че ще инвестира между 190 и 250 млн. долара на година в най-силните си сегменти на мотоциклетите, за да постигне едноцифрен растеж на приходите от продажби на мотоциклети.

При новия главен изпълнителен директор Йохен Зайц, който встъпи в длъжност миналата година, Harley отново насочи вниманието си към големите мотоциклети, традиционни пазари като САЩ и Европа и по-възрастни заможни клиенти.

В рамките на стратегията компанията съкрати служители, намали глобалната си мрежа от магазини, елиминира модели, отчитащи бавни продажби, и излезе от 39 пазара, където слабите продажби и печалби не оправдават инвестициите.

В рамките на стратегията си да засили привлекателността на бранда Harley Зайц сложи край на промоционалните оферти, затегна доставките и намали наличностите, позволявайки на търговците да определят офертна цена за мотоциклетите на компанията.

Стратегията е допринесла за годишен спад на приходите от 39% през последното тримесечие на 2020 г., когато доставките на мотоциклети са намалели почти наполовина.

Общите доставки до търговците през 2020 г. са спаднали с 32% до около 145 200, най-ниското ниво от 1997 г. насам. Годишните продажби на дребно, които са индикатор за търсенето на търговците, са се понижили със 17% до 180 200, най-ниското ниво от 1998 г. насам.

Harley отчете загуба от 63 цента на акция през четвъртото тримесечие спрямо печалба от 9 цента на акция година по-рано. Анализатори, участвали в допитване на Refinitiv, имаха средни очаквания компанията да обяви печалба за тримесечието от 14 цента на акция.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:36 | 13.09.22 г.
fallback