fallback

Продажбите на H&M в България спаднаха със 17% през 2020 г.

Шведската верига предупреди, че ще бъде трудно да се реализира печалба през текущото тримесечие

20:43 | 29.01.21 г.

Продажбите на шведската модна верига Hennes & Mauritz AB (H&M) в България намаляха със 17% през фискалната 2020 г. (12-те месеца до 30 ноември 2020 г.) до 559 млн. шведски крони (около 55,2 млн. евро), сочи отчетът на компанията, публикуван на сайта й. H&M има 21 магазина у нас, като през периода не са откривани нови обекти.

Намалението е сравнимо с общия спад на годишните продажби на групата от 18% в местна валута до 187 млрд. крони.

H&M предупреди, че ще бъде трудно да се реализира печалба през първото тримесечие на новата година заради блокадите и ограничителните мерки, които накараха шведския търговец на дрехи да увеличи отстъпките, за да изчисти натрупването на инвентар.

Компанията е все още в „кризисен режим“, заяви главният изпълнителен директор Хелена Хелмерсон по време на разговор с журналисти и анализатори, цитирана от Bloomberg. Дали компанията ще реализира печалба през текущото тримесечие, зависи от начина на развитие на приходите, което е „доста несигурно“.

Целият сектор се бори да се възстанови в лицето на втората вълна от пандемията, която отново затвори много магазини. Печалбата на H&M преди данъци е спаднала с 88% през 12-те месеца до ноември до 2,05 милиарда крони (245 милиона долара) въпреки големите съкращения на разходите.

В момента повече от една трета от около 5000 магазина на H&M по света са затворени.

"Всичко зависи от продажбите, които са доста несигурни, както знаете. Положението в момента е доста тежко", коментира в разговора Хелена Хелмерсон.

H&M планира да затвори 250 магазина тази година след 58 миналата година. Това е „динамична цел“ и може да бъде променена, заяви главният финансов директор Адам Карлсон в интервю за телевизия Bloomberg.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:33 | 12.09.22 г.
fallback