Mondelez International обяви, че прави инвестиции, за да запази позициите, които е спечелила спрямо своите конкуренти през последната година, след като потребителите започнаха да купуват повече снаксове, тъй като прекарват повече време у дома по време на пандемията, пише Wall Street Journal.
Базираният в Чикаго производител на Oreo и Triscuits заяви, че през четвъртото тримесечие сравнимите продажби са нараснали с 3,2% на годишна база, отговаряйки на очакванията. Ръстът на приходите от продажби по този показател се е забавил до известна степен спрямо по-рано през пандемията, особено в Северна Америка.
Цената на акциите на компанията се сви с 1% до 56,50 долара в четвъртък следобед. Но Mondelez заяви, че е увеличила пазарния си дял в бизнеси като бисквитите и крекерите в САЩ и шоколада във Великобритания.
„Спечелихме много нови клиенти на нашите брандове“, заяви главният изпълнителен директор Дирк ван де Път. „Продължаваме с това и през тази година“.
По думите му Mondelez увеличава рекламния си бюджет и се фокусира повече върху онлайн магазините. Компанията твърди, че е спечелила и от факта, че е доставяла своите продукти директно в магазините, вместо да разчита на складове или на външни дистрибутори.
Изпълнителният директор коментира, че покачването на цените в някои части на света ще компенсира инфлацията при съставки като какаото. Цените на шоколадите на фирмата във Великобритания растат, но в Съединените щати тя все още не е обявила поскъпване.
Въпреки че пандемията тласна нагоре продажбите на Mondelez в Северна Америка, компанията не се справя толкова добре на развиващите се пазари. Бизнесът ѝ в страни като Бразилия и Индия беше засегнат от стриктните правила и блокадите, свързани с коронавируса.
Сравнимите продажби на компанията на развиващите се пазари са се увеличили с 4,1% през четвъртото тримесечие, в сравнение с 1,7% ръст за първите три месеца на миналата година. Mondelez твърди, че търсенето на по-големите развиващи се пазари, включително в Китай, са се възстановили, докато на по-малките, като Мексико, все още се наблюдават понижения.
Mondelez отчете 5,6% ръст на приходите си за четвъртото тримесечие до 7,3 млрд. долара. Нетната ѝ печалба пък е достигнала 1,16 млрд. долара, а коригираната – 67 цента на акция.