По отношение на икономическите резултати Съюзът на пивоварите в България в началото на пандемията беше доста песимистично настроен, защото с първиите блокади в страната секторът моментално загуби 20% от пазара. Това заяви Ивана Радомирова, изпълнителен директор на Съюза на пивоварите в България, в предаването „В развитие“ с водещ Вероника Денизова.
„Добрата новина е, че през летните месеци, които винаги са били пикови за нашето развитие и продажбите, ние се справихме доста добре. В този активен сезон спадът при продажбите е едва 2,5%, което на фона на всички останали бързооборотни стоки е по-скоро постижение“, коментира Радомирова.
Тя допълни, че от Съюза на пивоварите очакват да приключат годината със спад, който е между 5% и 7%.
„Причината е, че всички продажби, които се дължат на туризма или на заведенията, са много силно стагнирани“, поясни Радомирова.
По думите ú браншът обаче е продължил с развитието на нови брандове пиво.
„Само през последните месеци на пазара бяха позиционирани около 20 нови марки и бяха открити 4 нови пивоварни“.
„Предпазливи сме по отношение на прогнозите, но ще продължим да произвеждаме, както безупречни продукти, така и да се грижим за околната среда“, допълни Ивана Радомирова.
Целия разговор вижте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.