От 2019 г. Spotify инвестира стотици милиони долари в подкасти. Сега трябва да покаже на инвеститорите, че този залог ще се отплати, пише CNBC.
Каталогът от подкасти на Spotify беше подкрепен от редица големи сделки, като придобиванията на Gimlet Media, Anchor, Parcast и the Ringer. Освен това компанията се сдоби с ексклузивните права за подкаста на Джо Роугън за около 100 млн. долара. Предаването има култов статус и обичайно оглавява класациите за подкасти. След това Spotify сключи споразумение и с инфлуенсъра от TikTok Адисън Рей, с Ким Кардашиян Уест, DC Comics, Мишел Обама, принц Хари и Меган Маркъл.
Сега компанията трябва да докаже, че тези инвестиции са си заслужавали. Анализатори твърдят, че новият подход на Spotify към рекламата ще помогне.
„Когато местата си дойдат на мястото за монетизиране на подкастите в по-голям мащаб, смятам, че ще има експлозия от средства, идващи от подкасти. Форматът е създаден за реклами“, твърди анализаторът на Stifel Джон Егбърт.
Според прогноза на eMarketer средствата, похарчени за реклама в подкасти, се очаква да преминат границата от 1 млрд. долара през 2021 г. А Spotify има нови инструменти, които ще помогнат на рекламодателите да спечелят повече от хора, които слушат подкасти, благодарение на което ще може да генерира далеч повече приходи от реклама в следващите години.
Традиционно е трудно да се измери възвръщаемостта на инвестицията в подкаст реклама. Подкастърите могат да знаят колко слушатели са свалили дадено предаване например, но невинаги са наясно колко дълго са слушали и дали са чули рекламите.
Инструментът на Spotify “Streaming Ad Insertion”, който беше пуснат по-рано тази година, динамично поставя аудио реклами в подкаст стриймове в платформата, като позволява повече таргетиране и използването на повече метрики. Така например рекламодателите могат да използват инструмента, за да видят възрастта, пола и вида устройства, от които са чути рекламите. Тази информация е ценна рекламодателите, но инструментът първоначално се използваше само за оригиналните и ексклузивни подкасти на Spotify. Сега е отворен за всички създатели на подобно съдържание, благодарение на скорошното придобиване за 235 млн. долара на компанията за рекламни технологии Megaphone.
Megaphone предлага технология за създателите на подкасти и рекламодатели, които търсят таргетирани слотове в подкасти. Сделката ще даде на рекламодателите по-голям мащаб, когато става дума за това до кого могат да стигнат, и ще помогне на издателите на подкасти да печелят повече от предаванията си. Редица големи компании вече използват Megaphone, за да таргетират слушатели на подкасти. Сред клиентите попадат Google, Microsoft, Verizon, Walmart и AT&T, сочи уебсайтът на фирмата.
Подобни инвестиции в рекламни технологии се очаква да продължат да се случват. „Ще видим повече инвестиции в технологии за по-добро монетизиране на подкастите и монетизиране на различни пазари“, коментира Джефри Влодаржак от Pivotal Research Group, визирайки следващата година за Spotify.
Докато добавянето на реклами в стрийминга става все по-често срещано, а подкастите продължават да се радват на бум на популярността, някои рекламодатели могат да станат по-готови да рекламират и в чужди продукции, налични в Spotify.