Консорциум, воден от Tencent Holdings, ще придобие допълнителни 10% от Universal Music Group в рамките на сделка, оценяваща най-голямата музикална компания в света на 30 млрд. евро (36,8 млрд. долара), пише Bloomberg.
Покупката ще направи дела на Tencent в музикалната група общо 20% след сделка от миналата година за дял със същата оценка.
Връзката на UMG с китайския интернет гигант ще ѝ помогне да засили експанзията си в Азия, а Tencent ще вземе и миноритарен дял в китайското звено на UMG, обяви Vivendi – компанията майка на звукозаписната компания.
Освен това Vivendi ще продаде допълнителен миноритарен дял в UMG преди изпълнението на плана за листване на звеното до 2022 г. Компанията планира да изпозва средствата от сделките, за да намали дълга и да финансира обратно изкупуване на акции и придобивания.
Излизането на UMG на публичния пазар ще даде на музикалната група повече финансова възможност да се конкурира с играчи като Warner Music Group и Sony Music Entertainment.
Книжата на Vivendi повишиха стойността си с 2,9% до 26,75 евро в 13 ч. в Париж днес. От началото на годината цената на акциите на компанията е нараснала с 1,9%. Тази на книжата на Tencent се сви с 0,5% в Хонконг.
Увеличението на дела ще помогне на Tencent да продължи да диверсифицира бизнеса си, който е силно фокусиран в гейминга и китайския пазар. В рамките на други сделки тази година Tencent помогна за обединяването на Huya и DouYu International Holding, създавайки китайски гигант в стрийминга на игри с пазарна стойност от над 11 млрд. долара.
Бизнесът на Universal Music беше подкрепен от скока на стрийминга, който успя да възроди растежа на индустрията след десетилетие на спадове и който помогна на Vivendi да преживее блокадите, свързани с коронавируса.
Сделката ще бъде финализирана през първата половина на 2021 г., ако получи одобрение от регулаторите.