Universal сключи сделка с голяма верига кина, за да съкрати „прозореца“ за показ на филми от три месеца до 17 дни, пише CNBC.
В петък компанията обяви, че е сключила споразумение за няколко години с най-голямата верига кина в Канада – Cineplex, което ще позволи три пълни уикенда на екзклузивен показ на филмите в киносалоните, преди продукциите да бъдат насочвани към услугите за видео по заявка.
Съгласно сделката, ако филмът генерира брутни приходи от 50 млн. долара или повече, той ще се пуска ексклузивно в кината за поне пет пълни уикенда, или 31 дни, преди да поеме към онлайн платформите. Пълните условия на споразумението не са разкрити.
“С все по-голямата фрагментация на аудиторията заради възхода на дигиталните услуги и стрийминга и безпрецедентните проблеми, пред които е изправена нашата индустрия в момента, връзката ни с кината трябваше да се развие и да се адаптира към променящия се пейзаж в разпространението“, коментира Дона Лангли, председател на Universal Filmed Entertainment Group.
Universal сключи подобни сделки с AMC и Cinemark – основните киновериги в Съединените щати. Тя е единственото голямо студио, което има такива споразумения с кината.
В Канада има под 600 кина, 165 от които са собственост на Cineplex. Канадският боксофис попада в общите данни за Северна Америка, които се ползват от индустрията, за да се определи успеха на филм при премиерата му и след пълния му показ.