fallback

Проф. Л. Стойков: Модната ни индустрия оцелява при 60% затворени магазини и фабрики

Тенденцията след ковид кризата ще е към високотехнологично облекло от „етичната мода“, ще се укротят модните мании, прогнозира председателят на Академията за мода

20:34 | 11.11.20 г.

Модната индустрия е изправена пред много бавен и мъчителен процес на оцеляване. Закриват се хиляди търговски структури, като например 50% от италианските модни къщи и фабрики са в несъстоятелност. Над 1100 фабрики за облекло в Бангладеш са с отменени поръчки на стойност 1,5 млрд. долара. В България колапсът на модния и шивашкия сектор е също толкова шокиращ - между 40-60% от търговските обекти и фабриките за мода не работят. Това разкри в ефира на Bloomberg TV Bulgaria, в предаването "Бизнес старт" проф. д.н. Любомир Стойков, председател на Академията за мода.

"Основните предизвикателства за модния бранш е спадът на търсенето и причините са няколко: рязкото отслабване на покупателната способност, безработицата, свиването на доходите, големите логистични проблеми, отмяната на текстилни изложения, демотивацията на хората да следват модата в условията на карантина и изолация и, разбира се, здравните отражения на коронавируса", посочи каква е ситуацията в модната индустрия той. Той потвърди, че сред загубите са покосените от коронавирусната пандемия, сред които са и хора от модната промишленост.

Проф. Стойков обаче смята, че въпреки сегашните негативни обстоятелства, в бранша се забелязват и някои положителни аспекти и тенденции, породени от пандемията.

"Клиентите вече започнаха да оценяват грешките на така наречената "shopping-мания" и презапасяването с дрехи, които имат малко на брой функциоанлни характеристики, коментира председателят на Академията за мода. - Безспорно има промяна в разбиранията за елегантност и официалност. Хората предпочитат и избират всекидневното бизнес облекло, дори и в рамките на дистанционата работа, вместо строго официално-деловия стил.

Модният специалист потвърди, че бутиковите магазини са вече далеч по-гъвкави в техния процес на работа, като разчитат повече на хибридните продажби.

Той напомни, че многобройни известни модни къщи и критици, както и козметични компании, са оказали подкрепа в борбата с пандемията.

"Луксът не обърна гръб на страдащите и нуждаещите се от помощ, което от своя страна ще допринесе за промяна на отношението към модата в бъдеще", очаква модният експерт.

Проф. Любомир Стойков прогнозира подем в модната индустрия след ковид кризата.

„Ще има подем не само в чисто количествени и финансови параметри, но важното е, че ще се появят качествени тенденции, както в самото облекло – високотехнологични дрехи от „етичната мода“, но ще се промени радикално отношението към модата и модния дизайн по посока на неутрализиране на свръхконсуматорското отношение към покупката и запасяването с модни стоки, в цивилизоването и укротяването на модните мании и пристрастия, модните абсурди“, убеден е модният анализатор.

Как да изглеждаме докато сме home оffice? Какви са тенденциите в прическите, платовете и детайлите в облеклото, върху които акцентират модните дизайнери? Как пандемията промени нагласите при пазаруване на дрехи? Как големите модни брандове воюват срещу коронавируса?

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да видите тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:48 | 13.09.22 г.
fallback