fallback

Търсенето на почистващи препарати продължава да подкрепя Procter & Gamble

Коронавирусната пандемия даде тласък на бизнеса на компанията и през последното тримесечие

16:43 | 20.10.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Производителят на потребителски стоки Procter & Gamble повиши прогнозата за годишните си приходи от продажби, след като спечели от нарасналото търсене, свързано с Covid-19, което доведе до над 30% ръст на приходите от продажби на продукти за почистване, предава Ройтерс.

Цената на акциите на компанията, която нарасна с 14% от началото на годината, се повиши с близо 2 на сто след обявяването на финансовия отчет, който показа и силен ръст на продажбите в повечето подразделения на P&G.

Общите нетни приходи от продажби на звеното, в което попадат марки като Mr Clean и Tide, са нараснали с 14% през първото фискално тримесечие на компанията. Това се случи след като потребителите се запасяваха с всичко, до което можеха да се доберат, с което можеха да почистват домовете си и което има шанс да забави разпространението на вируса.

Компанията заяви, че категорията „Лично почистване“ е нараснала с 30%, с двуцифрени приходи от продажби във всички региони, докато органичните продажби на продуктите от категорията за грижа за дома са се увеличили с над 30 на сто.

Освен това P&G отчете 12% ръст на обемите на сегмента "Здравна грижа", където попадат четките за зъби Oral-B и пастата за зъби Crest.

Новата прогноза за ръста на приходите от продажби е за 3-4%, спрямо предишната за 1-3%, обяви компанията.

Повишението следва същия ход от страна на конкурента Reckitt Benckiser, свързан с по-голямото търсене на продуктите му за почистване Lysol и Dettol. Британската компания обяви, че продажбите на Dettol са скочили с 50% през тримесечието.

Базираната в Синсинати P&G повиши прогнозата си и за печалбата си на акция за фискалната 2021 г. Сега очаква показателят да нарасне с 5 до 8% спрямо преди очакваните 3 до 7%. Прогнозата за ръста на органичните приходи от продажби също е увеличена – от 4 до 5%, при по-ранни 2 до 4%.

P&G заяви, че ще изкупи обратно повече акции, като се цели към 7 до 9 млрд. долара за фискалната 2021 г. Предишната цел беше за 6 до 8 млрд. долара.

Производителят на продуктите Gilette обяви, че нетните му приходи от продажби са се увеличили до 19,32 млрд. долара от 17,80 млрд. долара за трите месеца до 30 септември, надминавайки средната прогноза за 18,38 млрд. долара по данни на Refinitiv.ехо

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:38 | 14.09.22 г.
fallback