Любовта на Китай към лукса се разпространява в някога избягвания сектор на стоки втора употреба, пише Ройтерс.
Бързото разрастване през последните години на онлайн платформи за продажби на луксозни стоки втора ръка спомогна за разширяване на пазара, подобно на тези на американския онлайн търговец на луксозни стоки The RealReal или европейския Vestiaire Collective.
„Доходите ни отбелязаха скок тази година по време на пандемията, тъй като физическите магазините са предимно затворени“, каза Сю Вей, основател на Plum, компания за употребявани луксозни продукти в Пекин, която е особено популярна сред жените между 1981 и 1996 г.
Китайските потребители традиционно избягват стоките втора ръка, макар че това претърпя промяна през последното десетилетие благодарение на по-младите и по-екологично настроените потребители, търсещи достъпни стоки от висок клас.
„В сравнение с напълно новите продукти, тези втора ръка са по-икономични за тях“, каза Сю. Ръстът на продажбите в Plum е средно над 25% на месечна база през първата половина.
Действителният размер на китайския пазар на луксозни стоки втора ръка е малък с примамливи платформи като Plum, Ponhu и Feiyu, които залагат на силен растеж през следващите години.
Съвместен доклад на Китайския университет за международен бизнес и икономика и Isheyipai, платформа за луксозни сделки втора ръка, изчислява, че продажбите на луксозни продукти втора употреба в Китай представляват само 5% от общия пазар на луксозни стоки, в сравнение с 28% в Япония и 31% в САЩ.
Консултантската компания Bain изчислява, че китайските потребители ще представляват близо 50% от световния луксозен пазар на стойност около 374-386 млрд. долара до 2025 г.
Данните показват още, че 52% от потребителите на луксозни стоки втора употреба в Китай са на възраст под 30 години, сегмент по-голям от цялото население на САЩ.