fallback

За три месеца германците са похарчили над 20 млрд. евро онлайн

Километрите, които камионите изминават заради върнати стоки, закупени онлайн, се равняват на 73 пъти разстоянието от Земята до Марс, показва проуване

16:53 | 13.10.20 г.

Потребителите са похарчили общо 20,2 милиарда евро за онлайн пазаруване между април и юни 2020 г. само в Германия. Това е с почти 3 милиарда евро повече от същия период на предходната година, показват данни от проучване на германската Асоциация за електронна търговия и дистанционни продажби (BEVH), цитирани в прессъобщение на Continental.

Според компанията електронната търговия става все по-популярна форма на доставка на продукти както по света, така и в България. 

Бумът на поръчките обаче има и своите минуси: доставчиците на транспортни услуги изминават около 60 милиарда километра за доставки в Европа и САЩ всяка година и близо 17 милиарда километра в превоз на върнати стоки. Последните се равняват на 73 пътувания между Земята и Марс, коментират от Continental.

Данните сочат също така, че средно всеки четвърти тежкотоварен автомобил се използва за връщане на стоки, при което се отделят около 1,5 милиарда килограма въглероден диоксид. Затова е ясно защо ЕС задължава производителите на тежкотоварни автомобили да се включат в полагането на усилия за намаляването на емисиите на този вреден газ. До 2025 г. всички производители ще трябва да са намалили емисиите с 15 процента в сравнение със средните стойности през 2019 г. Тези цифри трябва да бъдат намалени с цели 30 процента до 2030 г.

Според Continental гумите играят значителна роля за постигането на тези амбициозни цели. Ключов фактор тук е съпротивлението при търкаляне. То има основно значение за разхода на гориво, който е пряко свързан с емисиите на въглероден диоксид.

ccc

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:48 | 10.09.22 г.
fallback