Domino’s Pizza отчете по-малка печалба от очакваното, след като високите разходи, свързани с COVID-19, и бонусите на служителите изтриха резултата от нарасналото търсене на пици по време на коронавирусната криза, предава Ройтерс.
Цената на акциите на компанията, която от началото на годината нарасна с около 47%, сега се понижи с 6,5% минути след 19:30 ч. българско време.
Най-голямата верига пицарии в света бележи успехи по време на здравната криза, тъй като хората стоят повече у дома и търсят повече т.нар. „утешителна храна“. Случващото се обаче си има цена за компанията, която похарчи милиони, за да наеме повече служители, да плаща повече бонуси и болнични, както и да зарежда обектите си с повече средства за лична хигиена.
И все пак продажбите в американските ресторанти на Domino’s, отворени от повече от година, са нараснали със 17,5% през третото тримесечие, което завърши на 6 септември. С това те надминаха очакваните 13,14% скок, прогнозиран от Wall Street, сочат данни на Refinitiv.
Подновяването на спортните първенства, като тези на Националната баскетболна асоциация (NBA) и Националната хокейна лига, също подкрепиха търсенето на пайове и пилешки крилца.
Domino's се фокусира върху технологични иновации и също така разшири менюто си с допълнения като пилешки такоси и чийзбургер пица, за да задържи клиентите си и те да не се насочат към конкуренти като McDonald’s, Papa John’s и Pizza Hut.
Компанията отчете 99,1 млн. долара нетна печалба, или 2,49 долара на акция, спрямо 86,4 млн. долара, или 2,05 долара на акция, година по-рано.
Анализаторите очакваха 2,79 долара на акция.
Общите приходи са се увеличили със 17,9% до 967,7 млн. долара, надминавайки прогнозата за 953 млн. долара.